کلاهبرداری از ۷۰۰ نفر در سراسر کشور

نوجوان 18 ساله برای فیشینگ درگاه جعلی راه انداخت

پلیس کرمانشاه هفت نفر را که با ایجاد درگاه جعلی بانک اقدام به سرقت از کارت‌های بانکی بیش از 700 نفر در سراسر کشور کرده بودند، دستگیر کرد.

به دنبال رصد فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی توسط پلیس فتای کرمانشاه، مأموران متوجه یک درگاه جعلی بانکی یا همان فیشینگ شدند که توسط نوجوان هجده ساله‌ای در یکی از پیام‌رسان‌های خارجی ایجاد شده بود.

مأموران پلیس فتا در تحقیقات تکمیلی خود دریافتند که این شخص با ترفند دانلود فیلم‌های اکران‌شده روی پرده سینما به مبلغی ناچیز، فروش شارژ ارزان‌قیمت و غیره به اطلاعات بانکی کاربران که بیشتر در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان بودند، دسترسی پیدا و اقدام به سرقت مبلغی از آن می‌کردند.

صاحب درگاه جعلی و همدستانش برای شناسایی‌نشدن در ازای پرداخت مقداری پول نقد به افراد کارتن‌خواب کارت بانکی آنها را دریافت و مبالغ سرقت‌شده را به این حساب‌ها واریز و سپس با مراجعه به پمپ‌بنزین‌های سطح شهر آن را تبدیل به پول نقد می‌کردند.

با تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران پلیس فتا و تحت کنترل قرار دادن محل‌های تردد متهمان، هفت نفر در این راستا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی منسجم دستگیر شدند.

در فرآیند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک، مشخص شد بیش از 700 نفر در سراسر کشور مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

در بازرسی‌های اولیه از خانه متهم اصلی یعنی صاحب درگاه جعلی بانکی، بیش از 62‌میلیون تومان پول نقد به همراه تعداد زیادی کارت بانکی و تجهیزات مربوطه کشف شد.

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از ادامه تحقیقات درباره سرقت‌های گسترده اعضای این باند و تلاش برای شناسایی دیگر همدستان احتمالی آنها خبر داد.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.