جودوی ایران چه راهکاری برای فرار از تعلیق دارد؟

فدراسیون جودوی ایران فقط تا 25 مهر فرصت دارد تا با فدراسیون جهانی برای پایان دادن به تعلیق یک ساله توافق کند

در حالی که دادگاه CAS فرصت یک ماهه‌ای را برای توافق فدراسیون جودوی ایران و فدراسیون جهانی تعیین کرده، اما بعید است توافقی در کار باشد.

26 شهریورماه بود که بعد از حدود 11 ماه انتظار فدراسیون جودوی ایران توانست برای دفاع از حق خود به خاطر تعلیق از سوی فدراسیون جهانی در دادگاه حاضر شود. این تعلیق که بعد از اتفاقات مسابقات جهانی سال گذشته و مهاجرت سعید ملایی رقم خورد، همچنان پابرجاست و همه منتظر توافق دوطرف یا اعلام رای دادگاه هستند.

بعد از برگزاری دادگاه CAS برای رسیدگی به شکایت فدراسیون جودوی ایران از فدراسیون جهانی جودو، در نهایت رای موقتی به عنوان یک فرصت برای توافق دوطرف صادر شد. در واقع دادگاه CAS فرصت یک ماهه ای تعیین کرده که دوطرف این پرونده به توافق دست پیدا کنند؛ وگرنه بعد از این مدت بر اسناد مستندات موجود رای نهایی صادر خواهد شد.

با اینکه در روزهای اخیر میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودوی ایران تاکید کرده که در دادگاه صحبت های مسالمت آمیزی را با ویزر، رییس فدراسیون جهانی داشته، اما فعلا خبری از توافق نیست؛ بلکه پشت پرده فعالیت های دیگری در حال انجام باشد.

حالا سوال اینجاست؛ تا 25 مهرماه که فرصت 30 روزه به پایان می رسد، امکان توافق ایران و فدراسیون جهانی جودو وجود دارد؟ شاید قبل از اینکه آرش میراسماعیلی از مذاکرات مثبت خود با ویزر، رییس فدراسیون جهانی در جریان دادگاه CAS بگوید، تصور این توافق هم سخت بود، اما رییس فدراسیون جودوی ایران این توافق را بعید هم نمی داند.

میراسماعیلی در مصاحبه خود بعد از برگزاری دادگاه گفته: «صحبت بسیار دوستانه و صمیمانه‌ای را با ویزر انجام دادیم. واقعاً برخورد ویزر دوستانه و صمیمانه بود و صحبت‌های مختلفی نیز انجام دادیم که به نوعی روی رأی ابتدایی دادگاه CAS تأثیر داشت. قبلاً گفته بودم و باز هم تکرار می‌کنم که بعد از صدور هر رأیی طبیعتاً با فدراسیون جهانی کار و تعامل خواهیم داشت تا برای آینده جودوی ایران کار کنیم. چه برنده این پرونده باشیم و چه رأی به نفع ما نباشد، با فدراسیون جهانی کار خواهیم داشت و امیدوارم در این قضیه در تهران نیز به نتیجه خوبی برسیم.»

البته با بازگشت هیات اعزامی به دادگاه CAS از سوییس، بازهم گرهی از این پرونده باز نشده و به نظر می رسد با این وضعیت باید منتظر فرا رسیدن تاریخ 25 مهر و اعلام رای نهایی دادگاه باشیم؛ روزی که ممکن است رای به نفع ایران باشد و یا به ضرر ایران.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.