سکانس‌های گروگانگیری مرد کارخانه‌دار

گفت‌و‌گوی «شهروندآنلاین» با سردسته باند آدم‌ربایی که دست به انتقام‌جویی زد

دو کارمند اخراجی با گروگان‌گرفتن رئیس کارخانه قصد داشتند 30 میلیارد تومان پول به جیب بزنند. متهمان دو حسابرس کارخانه بودند که 6 ماه پیش به دلیل اعتیاد اخراج شده بودند. مردان کینه‌جو وقتی متوجه شدند حجت 70 میلیارد تومان فرار مالیاتی دارد، تصمیم گرفتند که این سناریوی خشن را اجرایی کنند. با 6 همدست دیگرشان این نقشه سیاه را طراحی کردند و سکانس‌های وحشت به راه انداختند. این باند 8 عضو داشت. مردانی که با گرفتن 30 میلیارد تومان از مرد کارخانه‌دار قصد داشتند زندگی‌شان را تغییر دهند. 4 مرد نقش اجرایی را در این پرونده داشتند و 4 مرد دیگر نقش پشتیبانی که طراح این سناریوی وحشتناک بودند.

بیست‌وچهارم خرداد بود که نقشه گروگانگیری را کلید زدند. دو کارمند اخراجی تصور می‌کردند با افشای این فرار میلیاردی اداره مالیات پاداش بزرگی نصیب‌شان خواهد کرد.

سناریوی گروگانگیری به همراه 6 عضو دیگر گروه طراحی شد. حکم جلب جعلی ساختند، با همان حکم به دفتر رئیس رفتند، پشت نقاب یک مأمور مخفی شدند و ادعا کردند که مأمور هستند و حکم جلب دارند. رئیس کارخانه را سوار خودرو 207 کردند، 30 میلیارد در ازای سکوت خواستند و تهدید کردند که اگر آقای رئیس همکاری نکند، اداره مالیات حتما در جریان قرار خواهد گرفت. مردان تبهکار در آخر حجت را در خیابان رها کردند و رفتند؛ اما تهدیدات‌شان پایانی نداشت. یک سیم‌کارت خارجی تهیه کرده و تهدیدهایشان را در فضای مجازی ادامه دادند.

همزمان با ربایش آقای رئیس، کارمندان کارخانه پلیس را در جریان قرار دادند. تحقیقات خیلی زود نشان داد که پشت پرده این گروگانگیری محمد و سعید نقش دارند؛ همان دو کارمند اخراجی کارخانه. پیش از اینکه حجت آزاد شود، پلیس دو سرکرده این باند را دستگیر کرد.

سرکرده باند در گفت‌وگو با «شهروند آنلاین» از طراحی تا اجرای نقشه می‌گوید.

  • چرا رئیس کارخانه را گروگان گرفتید؟

سال‌ها در کارخانه کارهای مالی را انجام می‌دادم؛ اما یک روز حجت رئیس کارخانه آب پاکی را روی دستم ریخت و مرا اخراج کرد. علت هم اعتیادم بود. همزمان با اخراج من سعید هم که اعتیاد داشت، اخراج شد. تمام وجودم انتقام شده بود.

از آنجا که می‌دانستم 70 میلیارد تومان فرار مالیاتی دارد، می‌خواستم رسوایش کنم. اصلا نقشه آدم‌ربایی در کار نبود؛ اما ناگهان ورق برگشت. تنها می‌خواستیم با ترفندی نصف این پول را که گمان می‌کردیم اداره مالیات پاداش خواهد داد، بگیریم.

  • نقشه را چطور اجرا کردید؟

روز بیست‌وچهارم خرداد 4 عضو باند وارد شرکت شدند و به بهانه اینکه مأمور اطلاعات هستند و برگه جلب دارند، حجت را سوار خودرو کردند. او را تهدید کردند که باید نصف پول را به آنها بدهد اما پلیس در این گیرودار خبردار شد و ما را دستگیر کرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.