180هزار سکته مغزی در سال

با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور و پیر شدن جمعیت در آینده‌ای نزدیک با افراد زیادی که به آلزایمر مبتلایند، مواجه خواهیم شد

شهروندآنلاین- سالانه 180هزار نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند. به گفته رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران التهاب عروقی و لخته‌شدن خون در برخی مبتلایان کرونا منجر به سکته مغزی می‌شود. به باور حسین پاکدامن، سکته مغزی از شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب است. «زمان طلایی در ساعات اولیه سکته مغزی برای درمان مهم است. در چند ساعت اولیه اقدامات درمانی سریع باعث کم‌شدن ناتوانی‌های روحی و جسمی می‌شود.»

پاکدامن معتقد است کرونا علاوه بر ریه تمام سیستم عصبی و مغزی حس‌های بویایی، شنوایی، نخاع، عروق و اعصاب محیطی را درگیر می‌کند. «افراد مبتلا به این بیماری که با عوارض متفاوت درگیر کرونا می‌شوند تا مدت‌های زیادی دچار ناتوانی‌های متفاوت خواهند شد.»

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران آلزایمر را یکی از بیماری‌هایی می‌داند که زنگ هشدارش به صدا درآمده است. «با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور و پیر شدن جمعیت در آینده‌ای نزدیک با افراد زیادی که به آلزایمر مبتلایند، مواجه خواهیم شد.» بر اساس آمارهای جهانی یک‌سوم افراد با سن بالای ۸۰ سال به این بیماری مبتلا می‌شوند. «اکنون ۷۵۰هزار بیمار آلزایمری در کشور وجود دارد.»

پاکدامن سردرد را یکی دیگر از بیماری‌های شایع مغز و اعصاب در کشور نسبت به کشورهای غربی می‌داند. «۱۶ تا ۱۸درصد مردم از میگرن رنج می‌برند.» او ادامه داد: «اکنون ۸۵۰هزار بیمار مبتلا به ام‌اس نیز داریم و جزو کشورهای با شیوع بالا در این زمینه هستیم. لازم است این بیماری‌ها مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.