کیوسک 7 جولای

دیلی‌تلگراف، واشینگتن‌پست، فایننشال تایمز

عزم انگلستان برای برداشتن کامل محدودیت‌های کووید-19 و اما و اگرهای اجتماعی و اقتصادی آن، کاپیتانی مهارنشدنی و «مبارزه با کووید-19 و ناباوری» در صفحات نخست روزنامه‌های آمریکایی و انگلیسی دیده می‌شود.

دیلی‌تلگراف

گزارش اصلی دیلی‌تلگراف با تیتر «قوانین قرنطینه ترمز آزادی را فشرد» توضیح داده پس از فاش‌‌شدن اینکه افراد کاملا واکسینه‌شده باید تا 16 آگوست از قوانین قرنطینه پیروی کنند، دولت متهم شده که «روز آزادی» از محدودیت‌های کووید را به تأخیر انداخته است.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس، گفته ممکن است این کشور روزانه با 100هزار مورد ابتلا به کووید-19 در تابستان روبه‌رو شود. دولت هم ‌گفته تا 16 آگوست، افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند، در صورت تماس با کسانی که آزمایش کرونایشان مثبت است، باید در قرنطینه بمانند. این دو خبر، باعث ایجاد نگرانی شده است که میلیون‌ها نفر در تابستان با محدودیت مواجه ‌شوند و مجبور به ماندن در خانه باشند.

تصویر اصلی دیلی‌تلگراف هم به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات یورو 2020 بین تیم‌های انگلیس و دانمارک توجه کرده و  هری کین، کاپیتان «مهارنشدنی» تیم ملی فوتبال انگلیس را بر صفحه نخست نشانده با این توضیح: «سرزمین امید» و کسی که «رویای شکوه و افتخار» دارد.

فایننشال‌تایمز

گزارش اصلی فایننشال‌تایمز با تصویری مرتبط، به تأثیرِ تأخیر در پایان قوانین قرنطینه نگاه کرده و می‌گوید سردمداران تجارت و بهداشت هشدار می‌دهند انگلیس هفته‌ها با آشفتگی و هرج‌ومرج در وضعیت کار روبه‌رو خواهد شد. این روزنامه گفته انتظار می‌رود حدود 2میلیون نفر در هفته در معرض خطر ویروس کرونا قرار گیرند یا از آنان خواسته شود به رعایت قوانین قرنطینه ملزم باشند.

واشینگتن‌پست

تصویر اصلی واشینگتن‌پست با این توضیح  آمده: «امیلی بوچر، پرستار مراقبت‌های ویژه (سمت چپ تصویر) نظاره‌گر بستگان بیمار کووید-19 که به بیمارستان Johnston Memorial  در ویرجینیا برای ملاقات آمده‌اند.» تیتری که با این تصویر آمده، می‌گوید: «مبارزه با کووید-19 و ناباوری».

این گزارش گفته «همسایگان آنان کووید-19 را حقه‌ نامیدند. آیا این پرستاران ICU می‌توانند آنان را ببخشند؟ پرستاران در ارتفاعات آپالاچی که در همه‌گیری جان خود را به خطر انداختند، گویی در جنگی به میدان رفته‌اند که هیچ‌کس آن را تصدیق و قبول نمی‌کند.»

تیتری دیگر در صفحه نخست واشینگتن‌پست از قرارداد پنتاگون و شرکت‌های فناوری گفته و توضیح داده که پنتاگون قرارداد رایانش ابری ۱۰میلیارد دلاری را که سال ۲۰۱۹ با مایکروسافت بسته بود، پس از مدت‌ها کشمکش بین دولت و بعضی از شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی بر سر آن، لغو کرد و گفت این پروژه را بین مایکروسافت و آمازون تقسیم می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا گفته در فضای فناوری متغیر، قرارداد JEDI Cloud که مدت‌ها به تأخیر افتاده بود، به نیازهای این وزارتخانه پاسخ نمی‌دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.