۱۴۳ شهرستان در وضعیت قرمز

آخرین وضعیت رنگ‌‌بندی کرونایی در کشور

در چنین شرایطی ستاد ملی مقابله با کرونا همچون موج‌های قبلی کرونا محدودیت‌هایی اعمال کرده است که ازجمله آنها می‌توان به ممنوعیت ورود و خروج از شهرهای قرمز اشاره کرد.

شهروندآنلاین: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، تعداد شهرستان‌های در وضعیت قرمز کرونا به ۱۴۳ شهر افزایش یافت.

به گزارش وزارت بهداشت، رنگ‌بندی شهرهای کشور که از شنبه، نوزدهم تیر، اعمال خواهد شد، در اپلیکیشن ماسک منتشر شد.

از فردا ۱۴۳ شهرستان در وضعیت قرمز قرار خواهند داشت. بنابراین علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، از نوزدهم تیر شهرستان‌های خوی (آذربایجان غربی)، اردبیل (استان اردبیل)، آران و بیدگل و خمینی‌شهر (اصفهان)، دره‌شهر (ایلام)، بروجن (چهارمحال و بختیاری)، قوچان (خراسان رضوی)، هندیجان (خوزستان)، گرمسار (سمنان)، ممسنی (فارس)، آق‌قلا، کردکوی، گالیکش و گرگان (گلستان)، بندر انزلی، رودبار و رودسر (گیلان)، دلفان و سلسله (لرستان)، بهشهر، جویبار، رامسر و فریدونکنار (مازندران)، دلیجان و محلات (مرکزی) در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

درمجموع از فردا، نوزدهم تیر، ۱۴۳ شهرستان قرمز، ۱۸۶ شهرستان نارنجی و ۱۱۹ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار خواهند داشت.

همچنین هیچ شهرستان آبی در کشور وجود ندارد.

در چنین شرایطی، ستاد ملی مقابله با کرونا، همچون موج‌های قبلی کرونا، محدودیت‌هایی اعمال کرده است که از جمله آنها می‌توان به ممنوعیت ورود و خروج از شهرهای قرمز اشاره کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از شانزدهم تا هفدهم تیر 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 23 هزار و 391 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید-19 در کشور به سه میلیون و 327 هزار و 526 نفر رسید.

همچنین، با فوت 136 بیمار کووید-19 در شبانه‌روز گذشته مجموع جانباختگان به 85 هزار و 397 نفر رسید.

در حال حاضر 120 شهر کشور در وضعیت قرمز، 182 شهر در وضعیت نارنجی و 146 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به نظر می‌رسد که کشور وارد پیک پنجم کرونا شده و باید منتظر تکرار تجربه‌های سخت و تلخ موج‌های قبلی باشیم. اما موج جدید بیماری یک تفاوت با موج‌های قبلی دارد و آن هم ویروس جهش‌یافته «دلتا» است. ویروسی که گفته می‌شود قدرت سرایت آن 140 برابر ویروس انگلیسی است و در حال تبدیل‌شدن به ویروس غالب در کشور است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.