برزیل-آرژانتین، لیونل طلسم را بشکن

در یک فینال فوق جذاب برزیل و آرژانتین بامداد یکشنبه برای قهرمانی در کوپای آمریکا برابر هم قرار می‌گیرند

لیونل مسی یا نیمار؛ این سوالی است که بامداد یکشنبه به آن پاسخ داده خواهد شد، اما شاید اکثر علاقه‌مندان به فوتبال در جهان در انتظار شکسته‌شدن طلسم مسی در بازی‌های ملی هستند.

بعد از برگزاری 26 مسابقه در کوپای آمریکا 2021، همان فینال رویایی رقم خورد. برزیل و آرژانتین که می‌تواند یک فینال هیجان‌انگیز حتی برای جام‌جهانی هم باشد، ساعت 4:30 بامداد یکشنبه برای قهرمانی در قاره آمریکا به مصاف هم می‌روند. حضور دو فوق‌ستاره یعنی لیونل مسی در آرژانتین و نیمار در برزیل همه نگاه‌ها را به خط حمله این دو تیم دوخته است.

مسی و یارانش با شکست کلمبیا در ضربات پنالتی به مسابقه‌ای رسیدند که نیمار و سایر ستاره‌های برزیل پیش‌تر با شکست پرو به آن رسیده بودند. این یازدهمین‌ باری است که برزیل و آرژانتین در فینال کوپا به‌ مصاف هم می‌روند. در ۱۰ فینال گذشته آرژانتین هشت بار و برزیل دو بار برنده بوده‌اند: آرژانتین در سال‌های ۱۹۲۱، ۱۹۲۵، ۱۹۳۷، ۱۹۴۵، ۱۹۴۶، ۱۹۵۷، ۱۹۵۹، ۱۹۹۱ با برد برابر برزیل قهرمان کوپا‌ی آمریکا شده و برزیل در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ با برد برابر آرژانتین به کوپا‌ی آمریکا رسیده‌اند.

دیدار نیمه‌نهایی کوپا‌ی آمریکا دعوای بازیکنان کلمبیا با فوق‌ستاره آرژانتینی بود؛ جایی‌ که بازیکنان زردپوش میدان ۶ کارت زرد گرفتند که هر ۶ کارت به‌دلیل خطا روی مسی به آنها نشان داده شد! مسی در این بازی مهار‌نشدنی بود، اما نتوانست در طول ۹۰‌دقیقه درو‌ازه کلمبیا را باز کند. با‌این‌حال تلاش و عزم و اراده او برای رساندن تیمش به فینال این بازی‌ها غیرقابل چشم‌پوشی است.

همه اینها در‌حالی بود که کاپیتان آرژانتین پس از مصدوم‌شدن در یک برخورد بسیار خشن، با مچی خون‌آلود تا انتها بازی کرد. اواسط نیمه‌ اول پس از یک برخورد خشن از فرانک فابرا، مسی سرنگون شد و روی زمین از درد به خود می‌پیچید. کاپیتان آلبی‌سلسته از ناحیه مچ پا دچار آسیب‌دیدگی شد و شروع به خونریزی کرد، اما حتی این مصدومیت هم مانع از تلاش او برای کسب پیروزی و صعود به فینال نشد و او تقریبا تمام نیمه دوم را با پایی خون‌آلود بازی کرد.

کاپیتان آلبی‌سلسته یک رکورد تاریخی را در این بازی‌ها به ثبت رساند. فوق‌ستاره بارسلونا به تنها ‌بازیکنی در تاریخ تبدیل شد که بیش از ۵۰ گل زده و بیش از ۵۰ پاس گل با پیراهن تیم‌ملی کشورش ساخته است، ولی مطمئنا این آمار ‌و ‌ارقام مسی را راضی نمی‌کند و او به تنها‌ چیزی که فکر می‌کند، بالا‌بردن جام قهرمانی این بازی‌هاست. بدون شک جای یک کاپ قهرمانی در رده ملی در کارنامه مسی خالی است؛ جامی که بارها او تا یک قدمی‌اش در جام‌جهانی و کوپای آمریکا رفته، اما دستش به آن نرسیده است.

از سوی دیگر نیمار، هم‌تیمی سابق مسی در بارسلونا که آمار گل‌های ملی خود را هم به شکل چشمگیری افزایش داده، برای فوق‌ستاره آرژانتین و هم‌تیمی‌هایش خط و نشان کشیده است. ستاره خط حمله برزیل که تیمش پیش‌تر به فینال این باز‌ی‌ها رسیده بود، در مصاحبه‌ای طعنه‌آمیز گفته بود: «دوست دارم از بین آرژانتین و کلمبیا، آرژانتین به فینال برسد. دوست دارم با آنها بازی کنم. من در آن کشور دوستانی دارم که علاقه دارم در فینال با آنها بازی کنم. البته اگر آرژانتین هم به فینال برسد، برزیل برنده فینال است و ما قهرمان این دوره خواهیم شد.»

برگزاری این دیدار در ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو شانس برزیل را برای قهرمانی افزایش می‌دهد؛ اگرچه مسی و یارانش هم شانس بالایی برای خود قائل هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.