فغانی برای قضاوت دربی برمی‌گردد

داور ایرانی که به استرالیا مهاجرت کرده، احتمالا داور دربی حساس سرخابی‌ها در جام حذفی خواهد بود

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده از فغانی خواسته‌ایم در چند بازی آخر لیگ و جام حذفی از او به عنوان داور در مسابقات استفاده کنیم.

علیرضا فغانی که سابقه قضاوت در رده‌بندی جام‌جهانی و فینال المپیک را دارد، از چند هفته قبل مذاکراتی را با مسئولان فدراسیون فوتبال برای بازگشت به لیگ برتر ایران انجام داد؛ مذاکراتی که نتایجی رضایتبخش داشته است.

این داور بین‌المللی فوتبال ایران که مدتی است به استرالیا مهاجرت کرده، به ایران بازخواهد گذشت تا در هفته‌های حساس پایانی لیگ برتر و همچنین در دیدارهای پایانی جام حذفی کمک حال فدراسیون باشد؛ در شرایطی که این روزها اعتراضات داوری به اوج خود رسیده است.

شهاب عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در این‌باره می‌گوید: «ما از آقای فغانی که افتخار داوری کشور است خواستیم در چند بازی آخر لیگ و جام حذفی استفاده کنیم و اگر مشکلی نباشد این اتفاق خواهد افتاد.»

با توجه به نبود کمک‌داور ویدیویی در فوتبال ایران، طی هفته‌های گذشته به دلیل حساسیت بالای رقابت‌های لیگ برتر چه در بالای جدول و چه در قعر آن، شاهد حواشی بسیار زیادی هستیم و به طور حتم حضور علیرضا فغانی داور باتجربه فوتبال کشور، را می‌توان به فال نیک گرفت.

چندی پیش هرچند زمزمه‌های مخالفت با درخواست او مطرح شده بود، اما درنهایت فدراسیون فوتبال شرایط را برای فغانی فراهم کرد تا امکان قضاوت او بنابر صلاح‌دید در سه هفته پایانی لیگ برتر و نیز رقابت‌های مرحله نیمه نهایی و فینال جام حذفی مهیا شود.

فغانی هم‌اکنون به دلیل قضاوت در رقابت‌های گروه F و G منطقه شرق لیگ قهرمانان آسیا در تایلند به سر می‌برد و اواسط هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.

در این شرایط از این داور باتجربه به عنوان گزینه اصلی برای قضاوت در دربی نام برده می‌شود. دیدار استقلال و پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی جام حذفی قرار است پنجشنبه هفته آینده برگزار شود و شاید حضور فغانی از حواشی احتمالی این دیدار بکاهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.