زن‌های 100میلیون دلاری!

نقطه پایان اسکارلت جوهانسون بر رکود کرونایی دنیای سینما

اگر پیش‌بینی فروش و دانلود فیلم «بیوه سیاه» به واقعیت بدل شود، به راحتی می‌توان از پایان بحران سینما سخن گفت…

اسکارلت جوهانسون یکی از محبوب‌ترین و گران‌ترین زنان هالیوود به شمار می‌آید...
اسکارلت جوهانسون یکی از محبوب‌ترین و گران‌ترین زنان هالیوود به شمار می‌آید

شهروند آنلاین: در شرایطی که سینمای دنیا بیش از 16ماه است که با رکود و سکون و بحران دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ به نظر می‌رسد که باید اعتبار پایان این رکود و بحران را به نام اسکارلت جوهانسون و هوادارانش نوشت. موفقیتی که پیشتر بسیاری از فیلم‌ها و نام‌های بزرگ، از «تنت» کریستوفر نولان تا بسیاری دیگر در رسیدن به آن ناتوان مانده بودند- و اصلا به همین دلیل بود که کمپانی‌ها و استودیوهای مهم هالیوود، هراسان از آینده نامشخص آثارشان، مدام نمایش فیلم‌های مهمی چون جیمز باند را به تأخیر می‌انداختند.

دنیا در آستانه بازگشت به اوضاع عادی

اما حالا در شرایطی که سرعت‌گرفتن روند واکسیناسیون باعث بازگشت وضعیت عادی در شماری از کشورهای اروپایی و آمریکا شده؛ به نظر می‌رسد که بعد از فوتبال- که این روزها در اروپا دوباره به اوج برگشته، باید سینما را نیز در آستانه بازگشت به اوضاع عادی دانست. اتفاقی که در روزهای اخیر با رکوردشکنی اسکارلت جوهانسون و دیگر ابرقهرمانان زن فیلم «بیوه سیاه» رخ داده و سینماها را امیدوار کرده است.

فروش بیوه سیاه

در یکی دو روز اخیر رسانه‌های سینمایی خبر داده‌اند که فیلم «بیوه سیاه» محصول مارول و دیزنی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در گیشه و در زمینه پیش‌فروش بلیت موفق ظاهر شده و توانسته موفق‌تر از فیلم «سریع و خشمگین ۹» محصول یونیور سال به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ دست یابد. پیش‌فروشی که به گزارش «فندنگو» بالاتر از رکورد افتتاحیه ۱۱۷ میلیون دلاری فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»؛ و البته افتتاحیه ۸۵میلیون دلاری فیلم «دکتر استرنج» بوده- و پیش‌بینی می‌شود «بیوه سیاه» را در اولین هفته اکران در آمریکا به فروشی بین ۸۰ تا ۹۰میلیون دلار و یک فروش جهانی ۱۴۰میلیون دلاری برساند.
البته در این میان رسانه‌های گوناگون و البته استودیوها پیش‌بینی‌های مختلفی داشته‌اند و مثلا کمپانی دیزنی در یک تخمین و پیش‌بینی محتاطانه‌تر گفته که انتظار یک افتتاحیه ۷۵میلیون دلاری در آمریکا و البته فروش جهانی ۱۲۰میلیون دلاری را برای این فیلم به کارگردانی کیت شورتلند و بازی اسکارلت جوهانسون دارد. فروشی که حدود ۵۰میلیون دلار آن به بازارهایی چون فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، آلمان، روسیه، استرالیا، ژاپن، کره، برزیل، مکزیک و اسپانیا اختصاص خواهد داشت.

استقبال مردم و منتقدان

«بیوه سیاه» علاوه بر پیش‌فروش بلیت، در اولین نمایش برای منتقدان و اهالی رسانه نیز موفق عمل کرده است. در این زمینه باید به این موضوع آماری اشاره کرد- که این فیلم با بازی اسکارلت جوهانسن، فلورنس پیو، دیوید هاربر و ریچل وایس از سایت «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۳درصد دریافت کرده است.
سایت «فندنگو» در زمینه دلیل موفقیت فیلم «بیوه سیاه» گفته که دلیل هیجان‌زدگی ۹۷درصدی مخاطبان این فیلم این بوده که «بیوه سیاه» اولین فیلم کمپانی مارول است که پس از حدود دوسال اکران می‌شود.
درباره «بیوه سیاه» پیش‌بینی‌های آماری دیگری نیز ارایه شده است. مثلا ۹۶درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی «فندنگو» ادعا کرده‌اند علاقه‌شان به «بیوه سیاه» واقعی است و این به این معناست که تصمیم دارند این فیلم را تا انتهای تیتراژ پایانی ببینند. همچنین، ۹۳درصد از خریداران بلیت‌های «بیوه سیاه» گفته‌اند که هوادار اسکارلت جوهانسن هستند. ۸۱درصد گفته‌اند «بیوه سیاه» را روی بزرگ‌ترین پرده ممکن خواهند دید. ۷۹درصد هم گفته‌اند که در حال حاضر مدت زیادی است که در انتظار دیدن فیلم جداگانه‌ای با محوریت شخصیت «بیوه سیاه» یا «ناتاشا رومانوف» هستند.

چشم‌انداز آینده

اما اگر پیش‌بینی‌ها به واقعیت تعبیر شوند و مثلا رکورد افتتاحیه جهانی ۱۴۰میلیون دلاری برای فیلم «بیوه سیاه» ثبت شود؛ چه اتفاقی برای این فیلم رخ خواهد داد ؟

رسانه‌های سینمایی در پاسخ به این پرسش نوشته‌اند که در صورت ثبت رکورد ۱۴۰میلیون دلاری در افتتاحیه «بیوه سیاه»، این فیلم پایین‌تر از «پلنگ سیاه» با ۳۷۱.۳ میلیون دلار، «بازگشت به خانه» با ۲۵۶.۵ میلیون دلار، و «نگهبانان کهکشان ۲» با ۲۵۲.۵ میلیون دلار قرار خواهد گرفت- هر چند شرایط این فیلم‌ها با هم متفاوت است و با وجود یک همه‌گیری جهانی در ابعاد کرونا مقایسه این فیلم‌ها با هم منطقی جلوه نمی‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.