گروگانگیری جویندگان کار در شرکت هرمی

اعضای این باند ۱۶ نفره 5میلیارد تومان اخاذی کردند

شانزده نفر عضو یک شرکت هرمی تحت عنوان شرکت خدماتی، اقدام به جذب متقاضیان کار و درنهایت گروگان‌ گرفتن آنها می‌کردند. اعضای این باند طعمه‌های خود را ربوده و از خانواده‌های آنان تقاضای پول می‌کردند. این تبهکاران تاکنون حدود 5میلیارد تومان پول اخاذی کرده‌اند.

چندی پیش، خانواده پسر جوانی با حضور در کلانتری 209 پایانه غرب اعلام کردند که پسر آنها مدتی است از خانه خارج شده و تلفن‌همراهش را نیز پاسخ نمی‌دهد. این خانواده گفتند که چند روز قبل فردی در تماس با آنها درخواست 20میلیون تومان پول کرده و از سلامتی فرزند آنها خبر داده بود.

پس از طرح این شکایت، مأموران کلانتری 209 پایانه غرب موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. آنها در تحقیقات متوجه شدند که پسر جوان در یک شرکت هرمی به دام افتاده و قادر به خروج از آنجا نیست. در ادامه یکی از اعضای این شرکت که به عنوان رابط قصد دریافت پول از خانواده پسر جوان را داشت، بازداشت شد. سپس آدرس شرکت در محدوده خیابان نواب به دست آمد. مأموران در یک عملیات غافلگیرانه موفق به بازداشت 16 نفر از اعضای این شرکت هرمی شدند.

در بررسی‌ها مشخص شد اعضای این شرکت تحت عنوان شرکت خدماتی، اقدام به جذب متقاضیان کار می‌کردند. پس از آن به مرور آنها را به خانه‌ای می‌کشاندند. پس از گرفتن تلفن‌همراه فرد و ارتباط با خانواده او از آنها به بهانه هزینه‌های کار کردن فرزندشان، تقاضای پول می‌کردند.

اغفال و اخاذی از جویندگان کار

متهمان این پرونده، ضمن اغفال جویندگان کار، به آنها اعلام می‌کردند که در مدت زمان کوتاهی، با فعالیت در این شرکت و عضویابی، قادر به خرید خانه و خودروی شاسی‌بلند خواهند بود. اعضای این شرکت دارای لیدر، تجهیزات آموزشی و کامپیوتر بودند. آنها تاکنون حدود 5میلیارد تومان اخاذی کرده‌اند.

اعضای این شرکت با گرفتن تلفن‌همراه مالباختگان به آنها اعلام می‌کردند که نمی‌توانند از خانه خارج شوند. هرازچندگاهی نیز تنها برای یک تماس کوتاه، تلفن‌همراه را به آنها می‌دادند. از آنها می‌خواستند در تماس با خانواده‌هایشان تقاضای واریز پول نقد کنند. یا اینکه برای گرفتن پول در مکانی قرار ملاقات کوتاه بگذارند.

زمانی که مأموران وارد شرکت مذکور شدند، پنج نفر از مالباختگان نیز عنوان کردند که قصد خروج از آنجا را داشتند، اما متهمان اجازه خروج را نمی‌دادند.

سروان مهدی کیاشمشکی، رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب با اعلام بازداشت 16 عضو این شرکت هرمی در غرب تهران گفت: «پرونده برای بررسی بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته و تحقیقات بیشتر در این رابطه ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.