سارقان قاپ‌زن دستگیر شدند

15 مالباخته تاکنون شناسایی شده‌اند

2 سارق موبایل‌قاپ پس از دستگیری به 15سرقت به ارزش 100میلیون تومان اعتراف کردند.

از مدتی قبل چندین پرونده مشابه موبابل‌قاپی در محدوده‌های «افسريه، مسعوديه و خيابان نبرد» به پايگاه ششم پليس آگاهي ارجاع شد. بنابراین شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت قاپ‌زنی پايگاه قرار گرفت.

بررسي پرونده‌ها و اظهارات مالباختگان و شهود حاکي از آن بود که سرقت‌هاي فوق توسط دو نفر با يک موتورسيکلت طرح هوندا در بازه زماني 12 تا 18 انجام می‌گیرد. به نحوي که سرنشين موتورسيکلت پس از شناسايي سوژه از موتورسيکلت پياده می‌شد. او پس از قاپيدن گوشي، سريعا با سوار شدن به موتورسيکلت به صورت يک‌طرفه از محل متواري مي‌شد.

در اين رابطه با مراجعه کارآگاهان و بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته در محل‌هاي وقوع سرقت، تصاوير سارقان را استخراج کردند. درنهایت با بهره‌گيري از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم، هويت و محل اختفای متهمان در کيانشهر شناسايي شد.

بازداشت سارقان

در ادامه طي هماهنگي با مرجع قضائي و صدور دستور دستگیری سارقان، کارآگاهان یکم تیرماه در عملياتي ضربتی هر دو متهم  به اسامي ايوب و عليرضا را دستگير کردند. در بازرسي از مخفيگاه آنان دو گوشي تلفن همراه مسروقه و يک قبضه چاقو کشف شد. متهمان نیز به همراه اموال مکشوفه برای سير مراحل قضائي به پايگاه هشتم منتقل شدند.

پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی آنها به سرقت اعتراف کردند. متهمان در بازجویی‌ها گفتند: «با مخدوش‌کردن پلاک موتورسیکلت که متعلق به ایوب بود، در سطح شهر پرسه می‌زدیم. در فرصت مناسب تلفن همراه سوژه‌ها که اغلب حواس‌شان به اطراف نبود، می‌ربودیم.»

سرهنگ کارآگاه «علی کنجوریان» رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با تلاش و پيگيري کارآگاهان تاکنون 15 نفر از افرادي که داراي پرونده وقوع سرقت به شیوه مشابه بوده‌اند، ضمن مراجعه و مواجهه حضوري با متهمان، آنها را به عنوان سارقان اموال خود شناسايي کرده‌اند. نهايتا متهمان با قرار تأمين مناسب از طريق شعبه چهارم بازپرسي دادسرا روانه زندان شدند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.