محمود دولت‌آبادی در خدمت صلح

محمود دولت‌آبادی در پروژه‌ای در خدمت صلح در یک ارکستر موسیقی فعالیت می‌کند

محمود دولت‌آبادی که در تمام سال‌های اخیر در فعالیت‌های اجتماعی حضور پررنگی داشته، در پروژه «هنر صلح» که با اهداف فرهنگی اجرا می‌شود، قطعه‌ای از آثار خودش را دکلمه می‌کند.

روابط عمومی پروژه «هنر صلح» خبر داده که در قالب این پروژه ارکستری عظیم از سراسر جهان شکل گرفته که قرار است آثاری را مرتبط با اهداف پروژه اجرا و منتشر کند. این ارکستر که با نام ارکستر پاکو فعالیت می‌کند، با حضور ۷۴ نوازنده از ۲۴ کشور جهان تشکیل شده و همچنان درحال تکمیل نوازندگان است تا بتواند به هدف خود که حضور حداقل یک نوازنده از هر کشور جهان در این ارکستر است، دست پیدا کند.

حالا خبر می‌رسد که اولین قطعه ارکستر پاکو در قالب پروژه صلح در آستانه انتشار و رونمایی است. درباره قطعه اول گفته می‌شود که ۳۲ نفر از ۱۹ کشور مختلف در آن نوازندگی کرده‌اند. نکته مهم‌تر و جالب‌تر اما حضور پررنگ محمود دولت‌آبادی، نویسنده سرشناس ایران در این قطعه است که صدای او را در آن می‌شنویم. دولت‌آبادی با دکلمه‌ای از خودش در نخستین قطعه ارکستر پاکو نقش‌آفرینی کرده است.

در این قطعه که به سرپرستی مهران علیرضایی به صورت آنلاین ضبط شده، از سازهای باستانی و اصیل تمدن‌های مختلف استفاده شده و قرار است به‌زودی شاهد رونمایی آن باشیم.

ایجاد همبستگی بین ملت‌ها، کمک به برقراری صلح و دوستی و مقابله با جنگ و خشونت ازجمله اهداف راه‌اندازی این گروه موسیقی به تهیه‌کنندگی میثم علیرضایی است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.