کیوسک 10 جولای

گاردین، نیویورک‌تایمز، فایننشال‌تایمز

فینال مسابقات یورو 2020 و دلتا که در کمین است، هائیتی و اوضاع بحرانی‌اش، پلیس متروپولیتن لندن و اتهام قصور در تحقیقات کافی و بیشتر از اینها صفحات نخست روزنامه‌های آمریکایی و انگلیسی را تسخیر کرده است.

گاردین

گاردین تصویر اصلی خود را به سارا اِورارد اختصاص داده و بر پرونده قتل او متمرکز است با این تیتر: «قاتل اِورارد 6 سال پیش به جرایم جنسی متهم شده بود».

گاردین می‌گوید وین کوزنس، پلیس متهم به قتلِ سارا اِورارد، قبل از کُشتن سارا، در سال 2015 سه‌ بار به اَعمال منافی عفت متهم شده بود که به پلیس هم گزارش شد.

حالا پلیس متروپولیتن با این مسأله روبه‌روست که آیا در آن زمان آن گزارش‌ها به وسیله او به‌ درستی بررسی شده یا نه و متهم شده است که نتوانسته تهدید وین کوزنس که زنان را هدف قرار داده، شناسایی کند. کوزنس جمعه به قتل سارا اورارد اقرار کرد و در دادگاهی در لندن محکوم شد.

سارا اِورارد، سی‌وسه ساله، سوم مارس 2021 (اسفند 1399) در کلپهمِ لندن ناپدید شد. بقایای جسدش در جنگلی در نزدیکی شهر اشفورد در استان کِنت بریتانیا پیدا شد. وین کوزنس، افسر پلیس چهل‌وهشت ساله متروپولیتن، متهم به ربودن و سپس قتل او شد.

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز از هائیتی گفته است با این توضیح: «افسران پلیس روز جمعه در جست‌وجوی مظنونان ترور رئیس‌جمهوری هائیتی در پورتو پرنس، پایتخت کشور.»

تصویر را این تیترها همراهی می‌کند: «در حالی که بحران بالا می‌گیرد، هائیتی از ایالات متحده می‌خواهد نیرو بفرستد» و «در بحبوحه شدت‌گرفتن درگیری‌های سیاسی، حداقل 20 نفر دستگیر شده‌اند».

« C.D.C. از بازگشایی کامل مدارس در پاییز حمایت می‌کند»؛ تیترِ گزارشی است که می‌گوید مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (.C.D.C) خواستار بازگشایی کامل مدارس در پاییز شده است.

«بایدن برای کنترل مجرمان سایبری به پوتین هشدار داد» عنوانی دیگر در صفحه نخست است.

فایننشال‌تایمز

گزارش اصلی فایننشال‌تایمز گفته کارکنان NHS (خدمات بهداشت ملی انگلستان) که دو دوز واکسن کووید-19 را تزریق کرده‌اند، می‌توانند از قرنطینه معاف باشند. این روزنامه می‌گوید «با افزایش موارد ابتلا به کرونا در جامعه، بسیاری از کارکنان خدمات بهداشتی در قرنطینه‌اند. داونینگ استریت تأیید کرده است کارمندان NHS ممکن است مجبور نباشند هنگام تماس نزدیک با موارد کرونای مثبت، خود را قرنطینه کنند.»

تصویر اصلی فایننشال‌تایمز سیل تماشاگران فوتبال را هنگام خروج از  ورزشگاه ومبلی لندن نشان می‌دهد با این عنوان «بازی پُرخطر»؛ «آزمون و تجربه بزرگ کووید: بازگشایی زودهنگام؟»

بازی فینال یورو 2020 میان ایتالیا و انگلیس یکشنبه، 20 تیر در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می‌شود. با توجه به حضور پرشمار تماشاگران در ورزشگاه‌ها برای دیدن این رقابت‌ها، پیشتر رسانه‌ها از نگرانی درباره خطر گسترش کرونا در این گردهمایی‌ها گفته بودند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.