شبی که خدا مسی را بغل کرد!

آرژانتین بعد از 28سال قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد

در پنجمین فینال بالاخره دست لیونل مسی به جام رسید! کاپیتان آرژانتین که در هر چهار فینال قبلی خود در عرصه ملی شکست خورده بود، بازگشتی باشکوه در ماراکانا داشت.

شهروندآنلاین:  در شبی که فینال کوپا آمه‌ریکا بیشتر تحت‌تأثیر درگیری‌های متوالی در میدان بود، آرژانتین در نیمه اول توسط دی ماریا به گل رسید و در نهایت با همین یک گل برزیل را مغلوب کرد تا بعد از 28سال جام قهرمانی کوپا آمه‌ریکا را در آغوش بکشد. بدشانسی‌های آرژانتین پس از 28سال بالاخره به پایان رسید و آلبی سلسته بار دیگر توانست قهرمانی را فریاد بکشد. این قهرمانی اما تحت‌تأثیر اولین جام لیونل مسی با پیراهن تیم ملی کشورش بود.

لیونل بالاخره دستش به جام رسید

این‌بار کارما همراه با لیونل مسی بود؛ کاپیتانی که در چهار فینال قبلی که در آنها حضور داشت، شکست خورده بود، آن هم بدون گل! در چهار فینال قبلی نه مسی و نه تیم ملی آرژانتین موفق به گلزنی نشده بودند. در بازی فینال بالاخره کارما تمام شد و طلسم شکست. مسی قهرمانی را فریاد زد. قهرمانی در آمریکا، آن هم در خاک برزیل.

پنجمین فینال بالاخره برای مسی شگون داشت. با او به‌عنوان کاپیتان و رهبر آرژانتین در تمام طول این سال‌ها بخت بالاخره به آلبی سلسته رو کرد. با وجودی که مسی در این سال‌ها اغلب در دل طوفان‌ها و چشم در چشم بادهای مخالف هدایت آرژانتین را بر عهده داشته، او هرگز تسلیم نشد. او در مقطعی حتی تصمیم به کناره‌گیری گرفت، اما برای انتقام بازگشت. داستان مسی و تیم ملی نمی‌توانست اینگونه به پایان برسد و البته به پایان هم نرسید. آرژانتین قهرمان است. مسی قهرمان است. فوتبال حالا کمی منصفانه‌تر است. لئو تنها دوبار با پیراهن آرژانتین به جام رسید: در جام جهانی زیر 20سال هلند در سال 2005 و سه‌سال بعد در بازی‌های المپیک 2008 پکن. پس از آن او نتوانسته بود در انتهای هیچ تورنمنتی لبخند بزند… تا امروز.

همه برای مسی بازی کردند

جالب اینجاست بازیکنان تیم ملی آرژانتین نیز بلافاصله بعد از سوت پایان به سمت لیونل مسی رفته و او را به هوا پرتاب کردند. به نظر می‌رسید آنها نیز از انگیزه زیادی برای پایان‌دادن به این طلسم عجیب لیونل مسی و کسب عنوان قهرمانی در کنار او داشتند. آلبی سلسته امروز بعد از 28سال به‌عنوان قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا دست یافته و در کل با کسب 15 عنوان، در کنار اروگوئه مشترکا پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات نام گرفت. همچنین لیونل مسی با 34 بازی در کوپا آمه‌ریکا به رکورد لیوینگستون از شیلی رسید و در تاریخ این تورنمنت رکورددار شد. حالا مسی برای تبدیل‌شدن به تنها رکورددار بیشترین بازی در تاریخ این جام باید تا رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا در سال 2024 منتظر بماند. او که به نظر سال‌ها در انتظار چنین روزی بود، بعد از بازی به‌شدت احساساتی شد و نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد.

مسی: خدا این لحظه را برای من نگه داشته بود

لیونل مسی بعد از قهرمانی آرژانتین بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: «دیوانه‌وار است… این خوشحالی، این احساس غیرقابل وصف است. من می‌دانستم که بالاخره این اتفاق خواهد افتاد. هدف روشن بود و ما توانستیم قهرمانش ویم. این شادمانی بسیار عظیم است. من بارها رویای این لحظه را دیدم.

به فیدئو (دی ماریا) گفته بودم که امروز قرار است او انقامش را بگیرد و همینطور هم شد. می‌خواهم این لحظه را با آن هم‌تیمی‌هایی که بارها به کسب قهرمانی بسیار نزدیک بودند و این افتخار نصیب آنها نشد، تقسیم کنم. این قهرمانی متعلق به آنها هم هست.

احساس می‌کنم که خداوند این لحظه را برای من نگه داشته بود، برابر برزیل در فینال و در خاک برزیل. این را بسیار مدیون اسکالونی هستیم. او همیشه برای تیم ملی بهترین‌ها را خواسته. او می‌دانست که چگونه یک تیم برنده را کنار هم جمع کند و شایسته قدردانی است.

من باید از خارزارهایی که مانعم بود، می‎‌گذشتم تا بتوانم چیزی را با تیم ملی به دست بیاورم، برای سال‌ها بارها بسیار به کسب این افتخار نزدیک بودم. می‌دانستم که بالاخره در یک جایی این عوض می‌شود و برای من اتفاق می‌افتد و فکر می‌کنم که هیچ لحظه‌ای بهتر از این نیست.

من به این گروه و هم‌تیمی‌هایم اعتماد زیادی داشتم. مخصوصا که از آخرین کوپا که اتفاقات خوبی افتاده بود. گروهی از افراد بسیار خوب که همیشه برای پیش‌رفتن تلاش می‌کنند. کسانی که هرگز درباره هیچ چیز شکایت نمی‌کنند. آنها روزها در قرنطینه بودند و نمی‌توانستند خانواده‌هایشان را ببینند، اما هدف روشن بود.

بله این موفقیت نصیب ما شد. ما توانستیم قهرمان شویم و شادمانی ما بسیار عظیم است. من بارها رویای این قهرمانی را دیده بودم. این قهرمانی را به خانواده‌ام، همسرم، فرزندانم، پدرم و برادرهایم تقدیم می‌کنم که بارها مانند من عذاب کشیدند. ما همیشه وقتی چیزی نمی‌بردیم، به تعطیلات می‌رفتیم و روزهای غم‌انگیزی را سپری می‌کردیم، این‌بار اما اوضاع فرق می‌کند».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.