جنگ سرخابی‌ها در آستانه دربی علنی شد

ادعای جنجالی گل‌محمدی پیرامون قراردادهای استقلال، واکنش این باشگاه را در پی داشت

فرصت کوتاهی تا برگزاری دربی حساس در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باقی مانده و حاشیه‌ها نیز در آستانه این دیدار به اوج خود رسیده است.

یحیی گل‌محمدی که تیمش تنها چند گام تا برپایی پنجمین جشن متوالی قهرمانی در لیگ برتر فاصله دارد، بعد از پیروزی برابر آلومینیوم اراک و در فاصله 5 روز مانده تا دربی پایتخت با مصاحبه‌ای جنجالی باعث ایجاد یک تنش بزرگ شد: «هوچی‌گری فقط به معنی اعتراض نیست؛ هوچی‌گری یعنی مدیرعامل حریف روزی دو مصاحبه انجام دهد و جایگاه از دست رفته خودش را با بی‌احترامی به تیم ما به دست بیاورد. هوچی‌گری یعنی اینکه قبل از دربی بخواهند روی تیم ما و داور فشار بگذارند. این مصاحبه‌ها در شرایطی انجام می‌شود که آنها امسال 98میلیارد از اسپانسر گرفتند و حدود 50-60 میلیارد هم متمول‌هایی که در هیأت‌مدیره آن تیم حضور داشتند، پول آوردند. در مجموع آنها حدود 150 -60 میلیارد پول گرفتند و بیشترین هزینه را کردند، اما همیشه فشار روی تیم ما بوده است. چرا تا حرف از انتشار قراردادها می‌شود، آنها پا پس می‌کشند؟ دلیلش این است که قرارداد آنها دو سه برابر قراردادهای ماست. جای تأسف دارد که به جای اینکه تمرکزشان روی تیم خودشان باشد، در مورد تیم ما حرف می‌زنند، اما متأسفانه این اتفاقات از طرف تیم رقیب رخ داده است.»

ادعاهای سرمربی پرسپولیس درباره میزان قراردادهای بازیکنان استقلال حسابی در فضای مجازی جنجال به پا کرد و باعث فشار روی هیأت‌مدیره و مدیرعامل استقلال شد، اما بعد از گذشت چند ساعت استقلالی‌ها نیز در بیانیه‌ای پاسخ مصاحبه گل‌محمدی را دادند تا جنگ بین دو تیم علنی شود: «اعداد و ارقامی که آقای گل‌محمدی درباره تیم استقلال اعلام می‌کند، متصل به کدام مرجع و منبع است؟ اگر ایشان تنها روی برخی شنیده‌ها و شایعات حکم می‌کند، آیا به باشگاه استقلال هم این اجازه را می‌دهند که درباره مطالب مطرح‌شده در ماه‌های گذشته پیرامون ارتباط ایشان با افرادی مثل آقای میم و آقای گاف، قضاوت کند؟ انتشار قراردادها مقوله‌ای مربوط به بازیکنان است و با توجه به سوابق قبلی باشگاه پرسپولیس، باشگاه استقلال از آقای گل‌محمدی در خواست می‌کند ابتدا ایشان قرارداد شخص خودش و دستیارانش را منتشر کند. در ادامه نیز برای بی‌حرف و حدیث‌ماندن مسائل، قراردادها از سوی مراجع ذيربط منتشر شود.»

با روال عادی هم سابقه نشان داده که دربی‌های جام حذفی بسیار حساس‌تر و پرحاشیه‌تر از رویارویی‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر است. با این صحبت‌های مطرح‌شده در روزهای اخیر که حالا این حساسیت تبدیل به تنش هم شده و باعث رفتن فضا به سمت حاشیه‌ها در آستانه دربی می‌شود.

در روزهای آینده شاید این ماجرا وارد ابعاد گسترده‌تری شود و حتی یحیی گل‌محمدی، باشگاه استقلال، فرهاد مجیدی و باشگاه پرسپولیس ادعاهای جدیدی را علیه یکدیگر مطرح کنند. البته که به خاطر نبود تماشاگران در ورزشگاه خیال مسئولان برگزاری از اتفاقات داخل ورزشگاه راحت است، اما تنش‌ها بین نیمکت دو تیم و بازیکنان داخل زمین شاید تحت‌تأثیر این حاشیه‌ها افزایش یابد.

البته که کار علیرضا فغانی که قرار است این دربی حساس را قضاوت کند، سخت‌تر از قبل خواهد شد چون دایما هر تیم سعی می‌کند خودش را در ماجرای اشتباهات داوری مظلوم جلوه دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.