راهنمای انتخاب رشته بر اساس ماه تولد

ما روش جدیدی را برمبنای ماه تولد داوطلبان ابداع کردیم که امیدواریم راهگشای آن‌ها باشد

سعیده حسنی

بی‌شک انتخاب رشته یکی از سرنوشت‌سازترین برهه‌های زندگی هر فرد است. از جمله معیارهای مرسوم در بین داوطلبان، آینده شغلی و اپلای‌خور بودن رشته‌هاست که باتوجه به قیمت دلار و وضع موجود هیچ‌یک معیار مهمی محسوب نمی‌شوند. بنابراین ما روش جدیدی را برمبنای ماه تولد داوطلبان ابداع کردیم که امیدواریم راهگشای آن‌ها باشد:

متولدین اسفند و فروردین: متولدین این ما‌ها در یک حالت بین‌التعطیلین ابدی قرار دارند. در زندگی‌شان همه چیز تق و لق است و هر وقت می‌خواهند یک کاری را شروع کنند یا خیلی زود است یا خیلی دیر. هرچند که شروع کردن را خیلی دوست دارند و مدام شروع می کنند و نیمه کاره رها می‌کنند. به این داوطلبان توصیه می‌کنیم در انتخاب رشته حتما آسانی رشته را مد نظر قرار دهند بنابراین اگر رشته‌تان ریاضی است مهندسی صنایع و عمران که ریاضیات مهندسی در چارت درسی‌شان نیست از همه چیز بهتر است.

متولدین اردیبهشت و دی: متولدین این ماه‌ها افرادی منظم و سخت کوش هستند. اگر زن متولد این ماه هستید واقعا متاسفیم که بابت سهمیه جنسیتی به حقتان نمی‌رسید البته همان بهتر که نمی‌رسید. اصلا جاروبرقیِ در صدف را چه به مسافرکشی. واقعا دون شان شماست که به دانشگاه بروید.

متولدین مهر و شهریور: با توجه به اینکه در گذشته والدین تصور می‌کردند برای بچه‌شان در مدرسه محتوای خاصی را قرار داده‌اند که باید زودتر به آن برسد بنابراین برای فرزند متولد مهر شناسنامه شهریور می‌گرفتند تا از این طریق بی‌برنامگی خودشان را جبران کنند. متولدین این ماه‌ها معمولا بلاتکلیفند و استاد سوزاندن فرصت‌ها. شهریوری‌ها اما عاشق رییس شدن هستند و در دکتر بازی‌های دوران کودکی همواره نقش صاحب ملک کلینیک را ایفا می‌کردند. این‌ها نیازی به دانشگاه رفتن ندارند و اگر خیلی مدرک دوست داشتند بعدها می‌توانند دکترای افتخاری دریافت کنند.

متولدین آبان: با توجه به اینکه آبان ماه رییس‌جمهورخیزی است از داوطبان متولد این ماه درخواست می‌کنیم ابدا رشته‌های مهندسی را انتخاب نکنند، حقوق هم همین طور. مدیریت بخوانید. خیلی هم آسان‌تر است.

متولدین مرداد: با توجه به علاقه خاص متولدین مرداد به آب از آنها می‎‌خواهیم به رشته‌های مربوط به سینما وارد نشوند. مهندسی عمران گرایش آب بهترین انتخاب برای این عزیزان است تا دل و روده و مغز مخاطب از استعدادشان در امان بماند.

متولدین خرداد: شما از اول هم بدشانس بوده‌اید. برخی می‌گویند این بدشانسی نیست این پرحادثگی است ولی بی‌خود خودتان را گول نزنید. شما از همان‌هایی هستید که سال 96 ساندرو ثبت نام کردید و بعدش رنو از ایران رفت و ماشینتان هنوز به دستتان نرسیده. از همان‌هایی که وقتی وزیر بهداشت شدید و تصور می‌کردید قرار است یک گوشه کابینه نان و ماست‌تان را بخورید برای اولین بار در شانصد سال گذشته یک هو یک همه‌گیری اتفاق افتاد. شما الان هرجور هم انتخاب رشته کنید باز هم یک جوری می شود که نمی‌شود. بی خود تلاش نکنید دنبال یک طلسم باطل کن بگردید.

متولدین تیر، آذر، بهمن:  شما بروید پیش یک متخصص انصافا از شما انتظار نداشتم بنشینید پای این چرت و پرت‌ها.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.