سناریوی دوست صمیمی برای سرقت یک میلیاردی

این زن با تشکیل یک باند، طلا و جواهرات دوستش را دزدید

سارق یک میلیاردی طلا و جواهرات، دوست صمیمی شاکی بود. او با تشکیل باند سرقت، 10میلیارد ریال از خانه دوست صمیمی‌اش سرقت کرد.

اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتري 104 عباس‌آباد تشکیل شد. این پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکي درباره جزئیات شکایت خود گفت: «بیست‌وهشتم دی ماه خانه‌ام در خيابان دبستان، مورد دستبرد سارقان واقع شد. همه اموال شامل طلا، جواهر و مقاديري ارز خارجي به ارزش تقريبي 10ميليارد ريال سرقت شده است.»

با اعلام این شکایت کشف و پی‌جویی پرونده در دستور کار تيم مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفت. بلافاصله اقدامات اوليه از جمله تحقيقات محل و بازبيني فیلم دوربين‌هاي مداربسته در اطراف محل سرقت صورت گرفت. در ادامه مشخص شد، سارقان يک مرد و يک خانم بودند که وارد خانه شدند. تصوير سارقان به رويت شاکي رسيد. او به محض مشاهده تصاوير گفت که سارق زن به چهره يکي از دوستانش به نام سمیه شباهت زيادي دارد.

کارآگاهان در ادامه با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم متوجه شدند سارق زن همان سمیه است. او در زمان سرقت در محل حضور داشت. بنابراین او پس از هماهنگی‌های قضائی، چهارم تیر ماه در مخفیگاهش دستگير شد. او به همدستي با دو  فرد ديگر به نام‌هاي يوسف و امید اعتراف کرد و گفت که اموال سرقتي را به شخصي به نام فربد فروخته‌اند.

اعتراف به سرقت

سمیه در این‌باره به پلیس گفت: «مدتی پیش به مشکل مالی خوردم. نیاز به پول زیادی داشتم. چون از وضعیت مالی خوب شاکی خبر داشتم، می‌دانستم طلا و ارزهای خارجی زیادی در خانه خود نگهداری می‌کند. بنابراین با طرح نقشه سرقت و ربودن دسته کلید شاکی و همدستی یوسف و امید سرقت را انجام دادم. هر کدام از ما پس از فروش اموال سهم خود را برداشت.»

با اعتراف سمیه به جرم خود، دو متهم دیگر این پرونده نیز در مخفيگاه‌شان دستگير شدند. در بازرسي از آن محل‌ها طلا و جواهرات سرقتي و ارزهای خارجی کشف شد.

سرهنگ «قاسم دستخال» رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با دستگیری دو نفر از اعضای باند پرونده به دادسرا ارسال شد. متهمان با قرار صادره برای تکميل تحقيقات و دستگيري ديگر متهم در اختيار اين يگان قرار دارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.