«ICU»ها پُر شد

ویروس دلتا یا همان واریانت هندی در تهران در حال گردش است. شهروندان برای اطلاع از تخت‌ خالی بیمارستان‌ها با 6070 تماس بگیرید

شهروندآنلاین- ویروس دلتا یا همان واریانت هندی در تهران می‌گردد؛ ویروسی که حالا آمار بستری‌ها را در تهران افزایش داده به‌ طوری که در کل استان نزدیک به شش‌هزار و هفتصد بیمار بستری‌اند. هر چند روزانه حدود هزار و پانصد بستری جدید در تهران داریم.

به گفته معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران تعداد بیماران سرپایی هم بالا رفته است. در روزی که گذشت هشت‌هزار و ششصد بیمار سرپایی  و هزار و سیصد بیمار بستری به آمارها اضافه شدند. به گفته نادر توکلی با این شرایط آی‌سی‌یوها پر شده‌اند. «طبیعتا با جابه‌جایی‌ها یا بازکردن آی‌سی‌های جدید مدیریت می‌کنیم.»

جولان ویروس در تهران

شواهد گویای این مسأله‌اند که ویروس غالب در تهران کرونای دلتاست یا همان ورایانت هندی. این در حالی است که پایتخت هنوز آرایش شهر قرمز به خود نگرفته است. به باور توکلی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران حدود 70درصد است. تهران برای نجات جان شهروندانش ساعات کاری را کاهش داده است؛ از هفت صبح تا یک و نیم بعدازظهر. دورکاری هم کمک‌حال رعایت بیشتر پروتکل‌هاست تا به بهترشدن تدریجی شرایط کمک کند. «مردم تا حد ممکن باید پروتکل‌ها را رعایت کنند تا به کرونا مبتلا نشوند.» به اعتقاد معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشود کار دیگری نمی‌توان انجام داد. توکلی بر این باور است مشکل قطع برق در بیمارستان‌ها کاهش یافته است. «تجهیزات و برق اضطراری بیمارستان‌ها مناسب است. در عین حال تجهیزات حساس‌شان هم UPS دارد.»

شواهد گویای این مسأله‌اند که ویروس غالب در تهران کرونای دلتاست یا همان ورایانت هندی. این در حالی است که پایتخت هنوز آرایش شهر قرمز به خود نگرفته است. به باور توکلی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران حدود 70درصد است.

سامانه‌ای برای اعلام بیمارستان‌های با تخت خالی

سامانه 6070 فعالیتش را از موج چهارم شروع کرد؛ برای اعلام بیمارستان‌های با تخت خالی. «این سامانه کاملا فعال است و مردم می‌توانند برای اطلاع از بیمارستان‌هایی که تخت خالی دارند، با آن تماس بگیرند.» به گفته معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران روزانه بالغ بر 150 تماس با این سامانه گرفته می‌شود. «مردم اگر مشکلی در بستری داشتند، می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.» این سامانه به شهروندان کمک می‌کند تا براساس منطقه جغرافیایی محل سکونت‌شان برایشان مکان‌یابی شود. بر این اساس به تناسب محل زندگی‌شان به بیمارستان دارای تخت خالی ارجاع داده می‌شوند. «شهروندان با شماره گیری 6070 به همراه کد 021 می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.