مردادماه؛ واکسیناسیون معلمان و رانندگان سرویس مدارس

مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ بازگشایی خواهند شد

شهروندآنلاین- دو سالی است که با آمدن تابستان بحث حضوری و غیرحضوری‌بودن مدارس داغ می‌شود؛ زمانی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفته می‌شود، در برهه‌ای از پایین‌آمدن سواد دانش‌آموزان. هر چند وزیر آموزش‌وپرورش درنهایت تصمیم‌گیری را به ستادملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت سپرده است. حالا معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر از بازگشایی مدارس می‌دهد؛ البته به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی. در میانه این گفتن‌ها از بازگشایی مدارس و اما و اگرها، آمار جهانی زیر 5درصد ابتلای سنین زیر 18 سال هم مطرح است. موضوعی که استدلال برای بازگشایی مدارس در مهر را محتمل‌تر می‌کند.

به باور علیرضا رئیسی هیچ آموزشی جای معلم را نمی‌گیرد. آموزش و پرورش فقط آموزش نیست. پرورش باید حضوری باشد و نیاز است به سمت بازگشایی مدارس برویم. «افراد زیر ۱۸ سال اگر به کرونا مبتلا شوند به‌سرعت بهبود می‌یابند. بر اساس مطالعات نیز انتقال کرونا از دانش‌آموز به دانش‌آموز بسیار کم است.»

رئیسی برای گفته‌هایش اشاره‌ای به برگزاری کنکور در دو سال متوالی دارد با یک میلیون و 300 هزار شرکت‌کننده. داوطلبانی که مشکلی از نظر کرونا نداشتند. با کشورگشایی کرونا بارها از اهمیت آموزش دانش‌آموزان گفته شد. هر کشوری به تناسب زیرساخت‌هایش تصمیماتی برای این بخش از جامعه گرفت. دانش‌آموزان ایرانی هم خانه‌نشین شدند تا برای اولین‌بار آنلاین‌بودن را محک بزنند. آموزشی که دردسرهایی برای والدین، آموزگاران و خود دانش‌آموزان درست کرد. تعدادی هم بی‌اینترنت و گوشی ماندند و آموزش برایشان تعطیل شد. حالا کرونا در سال دوم حکمرانی‌اش است و پیش‌بینی یونسکو از افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل و کودکان کار می‌گوید. هر چند تحقیقات هم بر این موضوع تأکید دارند که تعطیلی مدارس دانش‌آموزان را از نظر سلامت روحی- روانی دچار آسیب می‌کند. «مجموعه‌ای از اقدامات برای بازگشایی مدارس وجود دارد. با توجه به نبود واکسن برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال، معلمان و رانندگان سرویس مدارس در مرداد واکسینه خواهند شد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.