«امداد» به آوارگان احتمالی جنگ افغانستان در دستور کار

هلال‌احمر در آماده‌باش است تا در صورت نیاز، آوارگان احتمالی جنگ افغانستان را مورد پذیرش قرار دهد

رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه معاونین هلال‌احمر اعلام آمادگی کرد تا در صورت نیاز، هلال‌احمر آوارگان احتمالی جنگ افغانستان را مورد پذیرش قرار دهد؛ بنا به گفته دکتر کریم همتی اقلام امدادی نیز در این راستا آماده شده و هلال‌احمر در صورت نیاز آماده پایش و پذیرش آوارگان افغانستانی است.

هلال‌احمر در آماده‌باش است تا در صورت نیاز، آوارگان احتمالی جنگ افغانستان را مورد پذیرش قرار دهد. رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه شورای معاونین با اشاره به اینکه بحران نظامی در افغانستان تا این لحظه تبعات خاصی برای کشور ما نداشته است، اظهار کرد: «با درخواست مرزبانی، هلال‌احمر در آماده‌باش است تا در صورت نیاز، آوارگان احتمالی جنگ افغانستان را مورد پذیرش قرار دهد و اقلام امدادی نیز در این راستا آماده شده و هلال‌احمر در صورت نیاز آماده پایش و پذیرش آوارگان افغانستانی است.»

خدمت فراتر از مرزها

«امداد» به آوارگان احتمالی جنگ افغانستان موضوعی بود که روز گذشته دکتر نمکی نیز آن را مطرح کرد. وزیر بهداشت با بیان اینکه برگرداندن تعدادی از آوارگان و سرگردانانی که از کشور افغانستان وارد کشورمان می‌شوند، کار راحتی نیست گفت: «مجبوریم که در مرز، اردوگاه‌هایی داشته باشیم و بیمار و بیماری را در این اردوگاه‌ها زمینگیر کنیم.»

او در ادامه تأکید کرد: «باید سعی کنیم که افراد آواره و سرگردانی که در این ناملایمات و ناهنجاری‌های سیاسی و نظامی افغانستان به مرزهای ما پناه می‌آورند، آن طرف مرز یا این طرف مرز برای آنها اردوگاه‌هایی را تدارک ببینیم. به هر حال این موردی است که باید بتوانیم مهربانانه اداره کنیم. وزیر بهداشت گفت: «ما بیش از ۲۵۰ هزار اتباع کشور افغانستان را در طول کووید با سخت‌ترین شکل بیماری، به صورت رایگان مداوا کردیم.»

نیاز ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار افغانستانی به کمک‌های غذایی

سرپرست وزارت دارایی افغانستان اعلام کرد که ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار افغانستانی به کمک‌های غذایی بشردوستانه نیازمند هستند.  محمدخالد پاینده، امروز دوشنبه در توییتی نوشت که شدت خشونت‌ها، گسترش ویروس کرونا و خشکسالی باعث شده که دسترسی میلیون‌ها شهروند این کشور به مواد اولیه محدود شود.

پاینده می‌افزاید که بنابر ارزیابی دولت، این شهروندان در طول امسال به این کمک‌ها نیازمند خواهند بود و از موسسات بین‌المللی خواست که مواد اولیه لازم برای میلیون‌ها نیازمند در افغانستان را فراهم کنند.

وزارت دولت افغانستان اعلام کرد که حدود ۶ میلیون شهروند افغان طی ۲ سال گذشته بر اثر جنگ و ناامنی از منازل خود آواره شده و به کمک‌های فوری نیاز دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.