درخواست اعلام اطلاعات پالایشی‌ها

نامه مهم رئیس سازمان بورس به وزیر نفت

باید به منظور پیشگیری از تضییع احتمالی حقوق ذی‌نفعان، بی‌اعتمادی به بازار سرمایه و جلوگیری از دریافت شکایت‌های متعدد، اطلاعات مربوط به خوراک و فرآورده‌ها به شرکت‌های پالایشی اعلام شود.

شهروندآنلاین: خصوصی‌سازی پالایشگاه‌ها چند سالی است که مطرح‌شده و با وجود آنکه سال‌ها از عرضه نمادهای پالایشی در بازار سرمایه می‌گذرد و باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها هم ‌سال گذشته در قالب صندوق ETF پالایشی یکم انجام شد، اما کماکان انتقاداتی به شیوه خصوصی‌سازی پالایشگاه‌ها مطرح است. سیاست‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مورد خوراک و فرآورده‌های پالایشی قابل پیش‌بینی نیست و برای تحلیل صورت‌های مالی این صنعت باید منتظر باشیم تا ببینیم هر سه ماه یک بار شرکت پالایش و پخش چه نرخ‌هایی را اعلام خواهد کرد.

امروز رئیس سازمان بورس با ارسال نامه فوری و مهم به وزیر نفت خواهان اعلام اطلاعات مربوط به خوراک و فرآورده‌ها به شرکت‌های پالایشی شد تا امکان برگزاری مجمع سالانه این شرکت‌ها فراهم شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پی اعلام 6 پالایشگاه بورسی و فرابورسی مبنی بر عدم ارایه صورت‌های مالی در موعد مقرر که ناشی از عدم اعلام نرخ‌های نفت خام سه ماهه پایانی سال 99 از سوی وزارت نفت است، نامه‌ای فوری و مهم به بیژن زنگنه، وزیر نفت ارسال کرد و خواهان رفع این مانع و امکان برگزاری مجمع سالانه شد.

محمدعلی دهقان دهنوی در این نامه تأکید کرده باید به منظور پیشگیری از تضییع احتمالی حقوق ذی‌نفعان، بی‌اعتمادی به بازار سرمایه و جلوگیری از دریافت شکایت‌های متعدد، اطلاعات مربوط به خوراک و فرآورده‌ها به شرکت‌های پالایشی اعلام شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.