تاسمانی، قتلگاه خودخواسته نهنگ‌ها

تلاش‌ها برای نجات نهنگ‌های به گِل نشسته در سواحل جزیره تاسمانی استرالیا ادامه دارد

تیم‌های امدادی به دلیل ناپایداری وضعیت جوی، برای نجات نهنگ‌ها با چالش‌ مواجه شده‌اند. آخرین خبرها حاکی از آن است که ۹۰ نهنگ جان خود را از دست داده‌اند و تلاش برای نجات ۲۰۰ نهنگ دیگر به سختی در جریان است.

تاکنون ۲۵ نهنگ توسط گروه‌های نجات از این مهلکه خارج و با قایق به دیگر مناطق عمیق اقیانوس منتقل شده‌اند. پژوهشگران هنوز نمی‌دانند این نهنگ‌ها به چه دلیل به اینجا آمده‌ و گرفتار شده‌اند. گروه‌های امداد و نجات در عین حال نسبت به احتمال مرگ دیگر نهنگ‌های گرفتار آمده در سواحل این جزیره ابراز نگرانی‌ کرده‌اند.

آن‌ها امیدوارند بتوانند آمار مرگ‌ و میر نهنگ‌ها در این خودکشی دسته‌جمعی را کاهش داده و تعداد بیشتری از نهنگ‌های زنده مانده را نجات دهد.

تیم‌های نجات شامل ۶۰ نفر متشکل از ماهیگیران محلی، نیروهای داوطلب و گروه‌های متخصص هستند. به گزارش یورونیوز، امدادگران در فرایند نجات نهنگ‌ها باید با شرایط سرد و بارانی و جزر و مد غیرمعمول سواحل تاسمانی دست و پنجه نرم کنند.

در پدیده خودکشی نهنگ‌ها، این جانوران خود را به ساحل می‌افکنند و به علت کم‌آبی بدن، فشار وزن خودشان یا خفگی پس از جزر و مد می‌میرند. اگرچه دلایل مختلفی برای این خودکشی‌های دسته‌جمعی از سوی دانشمندان مطرح شده اما هنوز نظر قطعی در این زمینه وجود ندارد.

خودکشی دسته‌جمعی نهنگ‌ها اغلب در تاسمانی رخ می‌دهد، اما بیش از یک دهه است که چنین گروه بزرگی از نهنگ‌ها در این منطقه دست به خودکشی نزده‌ بودند. با این حال سال ۲۰۰۹ میلادی حدود ۲۰۰ نهنگ در این ساحل گرفتار شدند که عملیات نجات‌شان با نتایج چندان مطلوبی همراه نبود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.