پرتغال، سرزمین خوشبختی فوتبالیست‌های ایرانی

دریافتی دلاری، باز شدن راه پیشرفت و بازتاب رسانه‌ای

طی یکی، دو سال گذشته مسیر حضور فوتبالیست‌های ایرانی در کشور پرتغال هموار شده؛ این روند ادامه دارد و حالا لژیونرهای زیادی در این کشور داریم.

شهروند‌آنلاین: بحث لژیونرشدن فوتبالیست‌های ایرانی موضوعی است که در همه سال‌های گذشته اهالی این رشته ورزشی با آن مواجه بوده‌اند. طبیعتا همه فوتبالیست‌ها علاقه زیادی به پیشرفت دارند و در این شرایط رفتن به اروپا یکی از راه‌های مناسب برای رسیدن به موفقیت است. روند رفتن ایرانی‌ها به اروپا بعد از جام جهانی 98 اوج گرفت و بازیکنانی مثل علی دایی، خداداد عزیزی، علی کریمی، وحید هاشمیان، رحمان رضایی، اشکان دژاگه و … در لیگ‌های معتبر دنیا مثل بوندسلیگای آلمان، کالچوی ایتالیا، لیگ برتر انگلیس و … توپ زدند. حالا اما چند سالی است که دیگر ایرانی‌ها در لیگ‌های معتبر جهان زیاد دیده نمی‌شوند و کم پیش می‌آید که تیم‌های اروپایی سراغ ایرانی‌ها بیایند.

در دو، سه سال گذشته انگشت‌شمار بودند نفراتی که توانستند در لیگ‌های معتبر و تیم‌های بزرگ به میدان بروند. شاید بهترین نمونه آن علیرضا جهانبخش باشد که بعد از درخشش در لیگ هلند راهی انگلیس و تیم برایتون شد و حالا او نیز چندان موفق نبوده است.

در این شرایط فوتبالیست‌های ایرانی که به لژیونرشدن علاقه زیادی دارند، کشورهای دیگری مثل هلند، روسیه و حالا پرتغال را در پیش گرفته‌اند. حضور فوتبالیست‌های ایران در لیگ پرتغال یکی، دو سالی است به شکل گسترده‌ای صورت می‌گیرد و پرتغالی‌ها نیز علاقه‌مند شده‌اند تا از بازیکنان ایرانی استفاده کنند.

نمونه بارز این مسأله هم مهدی طارمی است که بعد از رفتن به فوتبال پرتغال توانست مسیر پیشرفت را در پیش بگیرد و حالا یکی از ستاره‌های اصلی تیم پورتوی پرتغال است. او نه‌تنها در داخل پرتغال موفق است که در لیگ قهرمانان اروپا نیز برای تیمش خوش درخشید و گل‌های حساسی را به ثمر رساند.

به غیر از طارمی اما بازیکنان دیگری هستند که راه پرتغال را در پیش گرفته‌اند و حالا این کشور به سرزمین خوشبختی ایرانی‌ها تبدیل شده است.

اگرچه در چند سال گذشته امیررضا عابدزاده و شهریار مغانلو نیز در پرتغال بازی و روزهای خوبی را سپری کردند، اما هرچه زمان جلو می‌رود، این روند صعودی می‌شود.

آخرین مورد حضور ایرانی‌ها در پرتغال هم پیام نیازمند بود که شب گذشته قراردادش را با پورتیموننزه قطعی کرد و در پایان فصل جاری راهی پرتغال خواهد شد. چند روز قبل هم علیرضا بیرانوند که در آنتورپ بلژیک چندان فرصت زیادی برای بازی‌کردن نداشت، به پرتغال رفت و پیراهن بوآویشتای پرتغال را بر تن کرد. مهدی طارمی نیز که همچنان در پورتو حضور دارد و علی علیپور نیز در یک تیم دیگر پرتغالی توپ می‌زند. همچنین جعفر سلمانی دیگر بازیکن ایرانی است که در پورتیموننزه همبازی نیازمند خواهد بود.

حضور بازیکنان ایرانی در پرتغال اگرچه می‌تواند به سکوی پرتاب این نفرات تبدیل شود، اما دلایل دیگری نیز دارد. یکی از اصلی‌ترین مسائل دریافتی دلاری آنهاست. با توجه به افزایش ویژه نرخ ارز در ایران حضور در کشوری مثل پرتغال عایدی مالی خوبی برای ایرانی‌ها خواهد داشت و از این نظر نیز برایشان مفید است.

از طرف دیگر ستاره‌هایی که شاید در تیم‌های ایرانی چندان مورد توجه عموم و رسانه‌ها نباشند، با حضور در اروپا و حتی کشوری در اروپا می‌توانند شرایط خوبی به دست بیاورند و مورد توجه بسیاری از تیم‌های بزرگ دنیا قرار بگیرند.

حالا به نظر می‌رسد در آینده شاهد آن باشیم که بر تعداد ایرانی‌های لیگ پرتغال افزوده هم بشود و شاهد بیشتر شدن تعداد این لژیونرها باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.