سیاست ایالات متحده در دست اقلیتِ مردِ سفیدپوست

تحقیقات: مردان سفیدپوست 30درصد جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، اما صاحب 62درصد مناصب دولتی‌اند

وقتی 30درصد با 62درصد برابر است! بر اساس گزارش جدیدی که اخیرا منتشر شده است، اقلیت مرد سفیدپوست بر سیاست ایالات متحده حکم می‌رانند. در مقابل، زنان و رنگین‌پوستان به ترتیب 51 و 40درصد جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند که به ترتیب فقط 31درصد و 13درصد از مشاغل دولتی در اختیار آنان است!

بر اساس گزارش جدیدی که اخیرا منتشر شده است، اقلیتِ مردِ سفیدپوست بر سیاست ایالات متحده حکم می‌رانند، از مقامات بخش‌ها و کلانترها گرفته تا فرمانداران و سناتورها.

این تجزیه و تحلیل نشان داد مردان سفیدپوست 30درصد جمعیت، اما 62درصد مشاغل دولتی را نمایندگی می‌کنند و بر هر دو مجلس کنگره (سنا و نمایندگان)، 42 جایگاه قانون‌گذاری و مقام ایالتی در سراسر کشور تسلط دارند!

در مقابل، زنان و رنگین‌پوستان به ترتیب 51 و 40درصد جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، اما طبق تحقیق کمپین انعکاس دموکراسی، که به‌طور اختصاصی با گاردین به اشتراک گذاشته شده است، به ترتیب فقط 31درصد و 13درصد از مشاغل دولتی در اختیار آنان است!

برندا چورسی کارتر، مدیر این کمپین گفت: «فکر می‌‌کنم اگر این اعداد را در کشور دیگری می‌دیدیم، می‌گفتیم آن سیستم سیاسی مشکلی دارد. حتما خواهیم گفت چطور ممکن است سیستم دموکراتیک با این نوع بی‌تناسبی جمعیتی همراه باشد؟!»

دو عامل به کنترل مردان سفیدپوست بر تقریبا همه بازوهای دولت ایالات متحده تداوم بخشیده است: مزیت بزرگی که متصدیان امور و مقامات دولتی از آن بهره‌مندند و تمرکز پیوسته حزب جمهوری‌خواه عمدتا بر کاندیداهای مرد سفیدپوست.

محرومیت زنان و رنگین‌پوستان

در حالی که ایالات متحده طی چند دهه با سرعت بسیار به سمت اقلیت سفیدپوست حرکت می‌کند، برخی معتقدند مقامات منتخب به‌طور حتم از تنوع بیشتری برخوردار خواهند شد. اما این منطق نقص دارد: زنان همیشه نیمی از کشور بوده‌اند و هنوز حضورشان در دولت کم‌فروغ است.

در همین حال، سیاستمدارانی که در حال حاضر صاحب‌منصب‌اند، می‌توانند قوانین انتخابات را وضع و مناطق و نواحی را به نفع خود ترسیم کنند. قانون‌گذاران ایالتی جمهوری‌خواه در این چرخه قانون‌گذاری، محدودیت‌های پیاپی جدیدی برای رأی‌دهندگان ایجاد کرده‌اند که جوامع متمایل به چپ، رأی‌دهندگان آسیب‌پذیر و رنگین‌پوستان را هدف قرار داده است.

با این‌حال، این گزارش توضیح می‌دهد از آنجا که زنان و افراد رنگین‌پوست تا تاریخی نه‌چندان دور، عمدتا از حق رأی محروم بوده‌اند، بیشتر متصدیان امور هنوز مردان سفیدپوست هستند و دیگر اینکه در جریان انتخابات مقدماتی 2020، 96درصد از اعضای مستقر در رقابت‌ها پیروز شدند.

در ماه نوامبر گذشته، 96درصد از اعضای کنگره کرسی‌های خود را حفظ کردند و این نشان می‌دهد که صاحب منصبانی که در انتخابات مقدماتی پیروز می‌شوند، از مزایای مشابهی در انتخابات عمومی نیز بهره‌مند می‌شوند.

چورسی کارتر گفت: «می‌دانید! ما به‌طور کلی یک سیستم سیاسی داریم که برای به حساب آوردن صداها و دیدگاه‌های جدید ساخته نشده است. این سیستمی است برای محافظت از آدم‌ها و منافعی که از پیش در آن جای داشته‌اند. مثل همه سیستم‌هاست. برای محافظت از وضعیت موجود ساخته شده است.»

منبع: گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.