دستور روحانی برای تسریع در ترخیص کالاهای گمرکات

همکاری دستگاه‌ها برای تسریع در ترخیص کالاهای موجود در گمرکات ضروری است

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رئیس جمعیت هلال‌احمر گزارشی از اقدامات این جمعیت برای تأمین بالگرد مورد نیاز ارایه کرد و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

شهروند آنلاین: رئیس‌جمهوری درباره گزارش‌های تامین کالاهای اساسی و افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل درجهت تسریع در انتقال کالا، گفت: «همکاری همه دستگاه‌ها در جهت تسریع در ترخیص کالاهای موجود در گمرکات کشور ضروری است.»

دویست و چهل و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد. در ابتدای این جلسه وزیر راه‌وشهرسازی گزارشی از وضعیت روند ورود، بارگیری و ترخیص کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی به تفکیک بنادر کشور ارایه کرد.

بر مبنای گزارش وزیر راه‌وشهرسازی، ناوگان حمل‌ونقل در بخش ریلی و جاده‌ای تقویت شده و ظرفیت حمل‌ونقلی در جهت تسریع بارگیری و انتقال کالا از بنادر و گمرکات افزایش یافته است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به گزارش‌های تأمین کالاهای اساسی و افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل درجهت تسریع در انتقال کالا، گفت: «همکاری همه دستگاه‌ها در جهت تسریع در ترخیص کالاهای موجود در گمرکات کشور ضروری است.»

روحانی افزود: «راه‌اندازی سامانه جامع تجارت کشور، ساختار لازم را برای شفافیت و جلوگیری از معطلی کالا و ریشه‌کنی فساد و سوء‌استفاده رانت‌جویانه را فراهم کرده و ضروری است اتصال همه سامانه‌ها به‌ویژه سامانه گمرک به سامانه جامع تا پایان تیرماه نهایی شود.»

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین رئیس جمعیت هلال‌احمر گزارشی از اقدامات این جمعیت برای تأمین بالگرد مورد نیاز ارایه کرد و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.