سقوط دختر سوارکار از اسب جنجالی شد!

انتشار عکسی از لحظه سقوط یک دختر نوجوان در مسابقات پرش با اسب، کار را به تهدید جانی عکاسان رساند

انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان در بیانیه‌ای ادعا کرده عکاسی که تصویر سقوط یک دختر نوجوان از اسب را ثبت کرده، تهدید جانی شده است!

مسابقات پرش با اسب نوجوانان در استان اصفهان در حالی با یک حادثه همراه شد که انتشار تصاویر مربوط به این اتفاق، حاشیه های زیادی را به وجود آورد. دختر نوجوانی که در هنگام مسابقه تعادل خود را از دست داد و از روی اسب به زمین افتاد، با آمبولانس از محوطه مسابقه خارج شد. این قطعا سوژه خوبی برای عکاسان حاضر در مسابقات بود که تصاویر حادثه را روی خروجی خبرگزاری ها منتشر کردند.

اما گویا انتشار این تصاویر به مذاق خانواده این ورزشکار نوجوان و حتی مسئولان هیات سوارکاری اصفهان خوش نیامده و آن ها به عکاسانی که چنین تصاویری را ثبت کردند، معترض شدند.

انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان نیز در بیانیه ای مدعی شده کار به تهدید جهانی و توهین هم کشیده است: « تعدادی از عکاسان خبری روز جمعه ۲۸ شهریور برای پوشش مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان در رده نوجوانان و جوانان در محل مسابقات حاضر می‌شوند که پس از مسابقات و انتشار تصاویر در بیش از ۱۰ رسانه مطرح کشور، تعدادی افراد مغرض به بهانه انتشار عکس لحظه سقوط یکی از شرکت کنندگان دختر مسابقات اقدام به انواع فحاشی‌های ناموسی، توهین و حتی تهدید جانی نسبت به عکاسان خبری صدا و سیما و خبرگزاری ایسنا که از حرفه ای ترین و با اخلاق ترین عکاسان استان و کشور هستند می کنند و جالب آنکه در بین این افراد، خانواده دختر ورزشکار و تعدادی از عوامل اجرایی هیات سوارکاری استان نیز فعالانه حضور داشته اند. تصاویر منتشر شده عیناً و کاملاً به صورت مستند از مسابقات تهیه شده و حتی چهره سوارکار دختر هم واضح نبوده و هزاران نمونه مشابه به این تصاویر در رسانه‌های داخلی و خارجی بار‌ها و بار‌ها منتشر شده و حتی نشان جایزه عکس کشور در بخش ورزشی به چنین عکسی اختصاص یافته است.»

از سوی دیگر محمد طباطبایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در پیامی با ابراز تاسف از اتفاقات پیش آمده اظهار داشت: «متاسفانه در یک رویداد ورزشی و اتفاق ناگواری که برای عکاسان ورزشی استان رقم خورد باید بگویم که این برخوردها نه تنها شایسته و زیبنده جایگاه رفیع این عزیزان نبوده و نیست، که روح ورزش و فلسفه وجودی آن را نیز جریحه‌دار می‌کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.