مأموریت معروف در توکیو،‌ فراتر از کاپیتانی تیم ملی

کاپیتان تیم ملی والیبال علاوه بر رقابت در المپیک، در توکیو مأموریت دیگری را هم برعهده دارد

ورزشکاران هر زمان وارد دهکده بازی‌های المپیک توکیو می‌شوند، می‌توانند به نامزدهای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC رأی بدهند.

پس از افتتاح دهکده ورزشکاران المپیک توکیو، رأی‌گیری برای انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک از روز سه‌شنبه آغاز شد و 12 مردادماه نیز به پایان می‌رسد و یک روز بعد هم نتایج اعلام می‌شود.

۳۰ ورزشکار برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران کاندیدا هستند که سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال نیز از ایران کاندیدا شده است.

ورزشکاران ساکن در دهکده ورزشکاران می‌توانند در غرفه‌های رأی‌گیری که در ورودی سالن غذاخوری قرار دارد، رأی دهند. افرادی هم که در دهکده‌های قایقرانی و دوچرخه‌سواری سکونت دارند یا در هتل‌های دیگر هستند، در تاریخ‌های مشخص صندوق‌های رأی به آن مکان‌ها ارسال می‌شود تا رأی بدهند. در مجموع ۱۱ مکان برای دادن رأی پیش‌بینی شده است.

ورزشکاران می‌توانند به چهار کاندیدا رأی بدهند، اما حتما باید از رشته‌های ورزشی متفاوت باشند.

۳۰ کاندیدای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC از پنج قاره و ۱۹ رشته ورزشی هستند. از میان آنها ۱۲ نفر انتخاب می‌شوند. البته ۱۱ نفر را هم خود کمیته بین‌المللی المپیک منصوب می‌کند.

کمیسیون ورزشکاران نقش مهمی در کمیته بین‌المللی المپیک دارد و در واقع صدای ورزشکاران جهان است. حالا باید دید سعید معروف چقدر در این انتخابات موفق عمل خواهد کرد؛ اگرچه در ماه‌های اخیر اخبار چندانی پیرامون رایزنی برای کسب رأی از سوی نماینده ایران منتشر نشد.

به هرحال معروف به جز کاپیتانی در تیم ملی والیبال در توکیو یک مأموریت دیگر هم برعهده دارد و آن راهیابی به کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.