فروش واکسن‌های تقلبی کرونا در اینستاگرام

این فرد، واکسن‌ها را با قیمت‌های سرسام‌آور به مردم می‌فروخت

فردی که واکسن‌های تقلبی کرونا را با قیمت‌های نجومی به شهروندان می‌فروخت، از سوی پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد. از مخفیگاه متهم 35 عدد واکسن تقلبی کرونا کشف شد.

چندی پیش شهروندی به پلیس فتا مراجعه کرد و در شکایت خود گفت: «از ترس ابتلا به ویروس کرونا، در فضای مجازی برای خرید واکسن جست‌وجو کردم. یک صفحه اینستاگرامی که مدعی فروش واکسن‌های کرونا با شرایط ویژه بود، مشاهده کردم. به ادمین پیام دادم. پس از لحظاتی پاسخ من را داد. او گفت تنها چند دقیقه زمان برای خرید باقی مانده است. من هم بلافاصله مبلغ اعلامی را واریز کردم. ساعاتی بعد واکسن را تحویل گرفتم، اما زمانی که برای تزریق به یکی از دوستان خود که پزشک است، مراجعه کردم. متوجه شدم واکسن تقلبی بوده است.»

بررسی موضوع در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. آنها تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. در ادامه مشخص شد متهم با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی و سوءاستفاده از تصاویر آرشیوی تزریق واکسن اقدام به فروش داروهای غیرقابل استفاده تحت عنوان واکسن کرونا به کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

واکسن‌های میلیونی

با شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاه او در یکی از مناطق شمالی تهران، با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد. همچنین بیش از 35 عدد واکسن تقلبی کرونا از این مکان کشف شد.

متهم پس از انتقال به پلیس فتا و روبه‌روشدن با شاکی پرونده ضمن پذیرش جرم خود، به فروش واکسن‌های تقلبی تحت عنوان واکسن کرونا به قیمت‌های میلیونی اعتراف کرد.

سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «خریدوفروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است. علاوه بر جرم‌بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند. بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند. آنها با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.»

او در پایان به شهروندان توصیه کرد: «در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.