دربی 96؛ 90 دقیقه به ارزش یک جام

استقلال و پرسپولیس ساعت 19:45 پنجشنبه در جام حذفی به مصاف هم می‌روند

دربی 96 پایتخت عصر روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که باید برنده داشته باشد و البته می‌تواند به ارزش یک جام برای سرخابی‌ها تمام شود.

شهروند آنلاین: دربی همیشه یک مسابقه جذاب و حساس برای فوتبالدوستان محسوب می‌شود. اگرچه نبود تماشاگران در مسابقات فوتبال از حساسیت‌های بازی استقلال و پرسپولیس کم کرده اما این بازی همچنان برای هواداران فوتبال در ایران بسیار جذاب است و میلیون‌ها نفر را پای گیرنده‌های تلویزیونی می‌نشاند تا تماشاگر رقابت حساس فوتبال کشور باشند.

دربی 96 که عصر پنجشنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برگزار می‌شود،  باید برنده داشته باشد و خبری از تساوی نیست. همین مسأله دربی را حساس‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند. استقلال در بازی قبلی که 24 اردیبهشت در چارچوب مسابقات دور برگشت لیگ برتر برگزار شد بازی را به حریف واگذار کرد و این مرتبه خیلی دلش می‌خواهد که آن باخت را جبران کند. استقلال 50 امتیازی در لیگ برتر جایگاه سومی‌اش را قطعی کرده و استرس و دغدغه سه بازی باقیمانده لیگ را ندارد به همین دلیل شاید از نظر روانی شرایط آبی‌پوشان بهتر ارزیابی شود اما پرسپولیس همچنان در کورس قهرمانی با سپاهان است و در صورت شکست احتمالی در دربی ممکن است در ادامه لیگ هم دچار لغزش شود همین مسأله کار پرسپولیس و یحیی گل محمدی را دشوارتر می‌کند.

پرسپولیس در این مسابقه میزبان است اما میزبانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر و کرونایی خیلی معنا نمی‌دهد. حیف که تماشاگران به‌خاطر ویروس منحوس کرونا از حضور در ورزشگاه محروم هستند وگرنه این بازی می‌توانست رکورد پرتماشاگرترین دربی آسیا را جابه‌جا کند.

تلاشی به ارزش کسب جام

پرسپولیس اگرچه قهرمان 4 دوره لیگ برتر است و در آستانه کسب عنوان پنجمین قهرمانی پیاپی فصل است اما می‌داند که هیچ‌کدام از این جام‌ها نمی‌تواند تضمینی برای پیروزی در دربی باشد. استقلال فینالیست فصل قبل جام حذفی به هیچ عنوان دوست ندارد در این مسابقه حذف شود. دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و در واقع این دربی می‌توانست یک بازی در لیگ قهرمانان آسیا باشد. پس بهتر است بازیکنان و مربیان دو تیم قدر جایگاه خود را بدانند و فقط فوتبال بازی کنند. هرچند این بازی ارزش یک جام را دارد برنده این مسابقه به نیمه نهایی جام حذفی صعود می‌کند و شانس بالایی برای قهرمانی در جام حذفی دارد و همین مسأله جذابیت و حساسیت مسابقه را دوچندان می‌کند.

غایبان سرخابی چه کسانی‌اند؟

عیسی آل‌کثیر در حال حاضر مصدوم است و وضعیت حضورش در ترکیب پرسپولیس مشخص نیست. او زننده گل سه امتیازی دربی برگشت لیگ برتر بود. پرسپولیس کمال کامیابی‌نیا را هم به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما استقلال ظاهرا هیچ بازیکن مصدومی ندارد. هرچند میلیچ در این بازی حضور ندارد و باید دید وضعیت شیخ دیاباته در دربی چگونه است. ضمن اینکه وریا غفوری هم با رهایی از مصدومیت به مسابقه دربی می‌رسد.

ترکیب 2 تیم چگونه است؟

درون دروازه پرسپولیس حامد لک حضور دارد ولی به احتمال فراوان سیدحسین حسینی در این مسابقه به جای رشید مظاهری در ترکیب استقلال قرار می‌گیرد. مظاهری در دربی آخرین سنگربان آبی‌پوشان بود. با توجه به نتایجی که استقلال در هفته‌های گذشته کسب کرده و از 6 بازی 5 برد و یک تساوی به‌دست آورده بعید است مجیدی به سیستم 2-5-3 خود دست بزند اما تغییر مهم می‌تواند حضور وریا غفوری در ترکیب اصلی باشد. کاپیتان آبی‌ها انگیزه زیادی برای درخشش دوباره خود و تیمش در دربی دارد. از سوی دیگر پرسپولیس هم در بازی‌های گذشته نتایج خوبی کسب کرده و دست یحیی گل‌محمدی نیز تقریبا باز است. حتی اگر آل کثیر هم به بازی نرسد یحیی مهاجمان دیگر مثل شهریار مغانلو و مهدی عبدی را دارد که ‌می‌تواند از آنها استفاده کند.

استقلال و مشکلات، پرسپولیس آرام‌تر است

استقلال طی هفته‌های گذشته با مشکلات مالی بسیاری دست‌وپنجه نرم کرده است. حتی وعده مسئولان باشگاه برای پرداخت پول قبل از دربی نیز مهیا نشد. اینکه چطور استقلالی‌ها بازهم نتوانستند به وعده خود عمل کنند، جای پرسش دارد. در شرایطی که رقیب استقلال 10 درصد شارژ مالی شد، استقلالی‌ها همچنان پولی نگرفته‌اند و ممکن است همین موضوع روی روند این تیم در دربی تأثیرگذار باشد. با این شرایط احتمالا باید شاهد آن باشیم که اعضای تیم استقلال بعد از دربی پایتخت و هر نتیجه‌ای که رقم بخورد بار دیگر علیه مدیریت باشگاه موضع گیری کنند.

از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها روز قبل از دربی 10 درصد از مطالبات‌شان را دریافت کردند تا روحیه‌شان قبل از این مسابقه حساس بالا برود و مشخص شود شرایط در اردوی سرخ آرام‌تر از تیم فرهاد مجیدی است.

به‌دنبال دربی زیبا و بدون هیاهو

امیدواریم در میدان مسابقه ساق‌های این ستاره‌های سرخابی به اندازه زبان‌شان در صفحه‌های مجازی‌شان کارایی داشته باشد. امیدواریم بدون هوچی‌گری فوتبال بازی کنند و شاهد فوتبالی زیبا و جذاب باشیم. امیدواریم این مرتبه برخلاف دربی قبل در لیگ برتر بازیکنان دو تیم ظرفیت‌ برد و باخت را داشته باشند.

گفتنی است؛ مسابقه پرسپولیس و استقلال ساعت 19:45 عصر پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.