آغاز واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا از 24 تیر

سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای متولدین ۱۳۴۰ در حالی بازگشایی شده که 169 شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

سامانه salamat.gov.ir برای ثبت‌نام متولدین ۱۳۴۰ و ماقبل آن جهت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا بازگشایی شده، با این حال متأسفانه کرونای دلتا در همه استان‌های کشور در حال گسترش است.

سامانه salamat.gov.ir برای ثبت نام متولدین ۱۳۴۰ و ماقبل آن جهت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا بازگشایی شد.

به این ترتیب سنین بالای ۶۰ سال می‌توانند جهت انجام واکسیناسیون کرونا با مراجعه به سایت مذکور نسبت به ثبت‌نام و اخذ نوبت اقدام کنند.

در همین راستا، دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز چهارشنبه از آغاز واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا از روز پنجشنبه ۲۴ تیرماه خبر داد.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه با احتساب واکسن‌های وارداتی هیچ مشکلی برای واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا وجود نخواهد داشت، بیان کرد: «با توجه به شروع واکسیناسیون گروه ۶۵ سال به بالا که خوشبختانه با نظم خوبی در حال انجام است، از هموطنان عزیز خواهشمندم در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند تا ۲۵ تیرماه واکسیناسیون‌شان تمام خواهد شد.»

افزایش دوباره مرگ‌های کرونایی در کشور

 

فاز دوم واکسیناسیون در حالی در حال انجام است که متأسفانه در پیک پنجم کرونا و شیوع سویه دلتا شاهد افزایش ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس هستیم. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، متأسفانه در شبانه‌روز گذشته ۱۸۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در کشور به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۵میلیون و ۳۳۱هزار و ۷۸۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و دومیلیون و ۱۹۱هزار و ۹۳۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۷میلیون و ۵۲۳هزار و ۷۱۶ دوز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳هزار و ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که دوهزار و ۴۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به سه‌میلیون و ۴۴۰هزار و ۴۰۰ نفر رسید.

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۶هزار و ۳۹۱ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون سه‌میلیون ۶۹هزار و ۹۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سه‌هزار و ۹۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۲۴میلیون و ۷۴۵هزار و ۶۰۱ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

کرونای هندی در حال اوج‌گیری در کشور  

طبق جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از وضعیت کرونایی کشور، ۱۶۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۱۳ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رنگ‌بندی جدید کشور که از پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ اعمال می‌شود، در اپلیکیشن ماسک منتشر شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، خیز پنجم کرونا با سویه هندی در حال اوج‌گیری در تمام مناطق کشور است.

بر این اساس شهرستان‌های زیر نیز از ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند:

میانه (استان آذربایجان‌شرقی)، شهرضا، لنجان، نائین (استان اصفهان)، فردیس، نظرآباد (استان البرز)، قدس، ملارد، پیشوا (استان تهران)، بیرجند، طبس (استان خراسان‌جنوبی)، درگز، سبزوار، سرخس، کاشمر، گناباد (استان خراسان‌رضوی)، شوش (استان خوزستان)، سمنان (استان سمنان)، ایرانشهر (استان سیستان‌وبلوچستان)، خنج (استان فارس)، البرز، بوئین زهرا، تاکستان، قزوین (استان قزوین)، قم (استان قم)، بروجرد (استان لرستان)، بابلسر، تنکابن (استان مازندران)، ساوه (استان مرکزی)، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ (استان همدان)، زرند (استان کرمان)، کنگاور (استان کرمانشاه)، کهگیلویه (استان کهگیلویه‌وبویراحمد)، بندرگز، ترکمن، رامیان، مراوه تپه، کلاله (استان گلستان) و ابرکوه (استان یزد).

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.