کلاهبرداري 80 میلیاردی با فروش یک آپارتمان

متهم خانه‌اش را به چند نفر فروخت

کلاهبرداری که یک آپارتمان را به چهار مالباخته فروخته بود، از سوی پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد. کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را 80 میلیارد ریال محاسبه کردند.

یکم خرداد ماه فردی به پایگاه چهارم مراجعه کرد و خبر از یک کلاهبرداری داد. او درباره جزئیات این کلاهبرداری گفت: «هجدهم اردیبهشت ماه یک آپارتمان را از فردي که ظاهری موجه و بی‌سیمی به همراه داشت، به مبلغ 22 میلیارد ریال خريداري کردم. پس از تنظيم مبايعه‌نامه تمام مبلغ آپارتمان را به علت اعتمادی که به او پیدا کرده بودم، پرداخت کردم. قرار شد در موعد مقرر آپارتمان را تحویل بگیرم. فروشنده اما در موعد تحویل آپارتمان پاسخگو نبود. به محل سکونت او مراجعه کردم و متوجه شدم که از آن محل نقل مکان کرده است. به آدرس آپارتمان خريداري‌شده رفتم و در آنجا با چند نفر ديگر مواجه شدم. آنها مدعی خرید آپارتمان بودند. بنابراین متوجه شدم که متهم آپارتمان را به چند نفر ديگر هم فروخته و متواري شده است.»

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند مخفیگاه متهم را حوالی خیابان پیروزی شناسایی کنند. متهم پس از هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر یک بی‌سیم فاقد مجوز نیز از او کشف شد.

متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم به جرم ارتکابی اقرار کرد. او گفت: «مدتی پیش نقشه این شیوه از کلاهبرداری به ذهنم خطور کرد. با آماده‌کردن مقدمات آن یک واحد آپارتمان خود را به  چهار نفر فروختم. قصد داشتم خود را مخفی کنم که دستگیر شدم.»

سرهنگ کارآگاه «سعید مجیدی» رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «در تحقیقات پلیسی مشخص شد بی‌سیم همراه متهم مسروقه بوده است. با تکمیل پرونده متهم به دادسرا معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.