نجات ۱۳ نفر از آتش‌سوزی یک خانه در شهرری

آتش‌نشانان تهران موفق شدند ۱۳ نفر از ساکنان یک ساختمان شعله‌ور را نجات داده و به بیرون از ساختمان منتقل کردند.

ساعت ۱۳:۲۸ روز سه‌شنبه ساکنان با استشمام بوی دود در داخل ساختمان مسکونی خود در شهرری، بلوار بسیج، نرسیده به چهارراه خط‌آهن با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و از وقوع این آتش‌سوزی خبر دادند. بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۱۴ و ۹۰ به همراه خودروهای ویژه نردبان و تشک نجات را به محل حادثه اعزام کرد.

به گفته سیدحمید سجادی، کمک‌فرمانده آتش‌نشانان ایستگاه ۱۴، در یک ساختمان مسکونی چهار طبقه ناگهان سیم‌کشی برق ساختمان در قسمت پارکینگ منفی یک آن دچار آتش‌سوزی شد.

او در این‌باره گفت: «آتش گرفتن سیم‌های برق باعث شد دود بسیار زیادی در فضای پارکینگ و داخل طبقات فوقانی ساختمان منتشر شود. این اتفاق موجب گرفتار شدن تعدادی از ساکنان در طبقات فوقانی ساختمان شد. آتش‌نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند. گروهی از آتش‌نشانان با استفاده از خاموش‌کننده دستی و یک رشته لوله آبدهی وارد پارکینگ منفی یک ساختمان شدند. گروه دیگری از آتش‌نشانان نیز پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی برای یافتن افراد گرفتار به جست‌وجو در طبقات مختلف این ساختمان پرداختند. آتش‌نشانان در همان دقایق ابتدایی توانستند به کانون آتش‌سوزی دسترسی پیدا کنند. آنها شعله‌های آتش را مهار کرده و از گسترش آن به طبقات بالا جلوگیری به عمل آوردند.»

او افزود: «دومین گروه از آتش‌نشانان که برای جست‌وجو و نجات محبوس‌شدگان وارد ساختمان شده بودند، سرانجام موفق شدند ۱۳ نفر از ساکنان شامل زن، مرد و کودک را نجات داده و به بیرون از ساختمان منتقل کنند.»

سجادی با اشاره به اینکه هیچ یک از ساکنان در این آتش‌سوزی دچار مصدومیت نشدند، گفت: «نیروهای عملیاتی دودهای منتشرشده را با استفاده از فن‌های قوی از داخل ساختمان تخلیه کردند. تحقیقات بیشتر درخصوص دلایل وقوع این آتش‌سوزی هم اکنون توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه دارد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.