کیوسک 14 جولای

گاردین، واشینگتن‌پست، نیویورک‌تایمز

برای گاردین کاهش کمک‌های خارجی دولت بریتانیا و گرما در آمریکا مهم بوده و برای روزنامه‌های آمریکایی دومین آتش‌سوزی در بیمارستان‌های عراق آن هم در بخش کووید-19 و هائیتی پس از ترور رئیس‌جمهوری‌اش در خانه.

گاردین

گاردین با تیترِ «خشم، پس از اینکه در میانه ترس از فقر جهانی، شماره 10 بودجه کمک‌های خارجی را کاهش داد» توضیح داده پس از اینکه نمایندگان محافظه‌کار به کاهش میلیاردها پوند کمک خارجی برای سال‌های آینده رأی دادند، داونینگ استریت متهم شده است که ده‌ها هزار زندگی را در برخی از فقیرترین کشورهای جهان به خطر انداخته است.

گاردین به نقل از سر جان میجر، نخست‌وزیر سابق، گفته است این حرکت «انگلستان کوچک را به رخ کشید، نه بریتانیای بزرگ را».

مخالفان دولت به‌شدت از کاهش سالانه چهار‌میلیارد پوند از بودجه کمک‌های خارجی بریتانیا انتقاد کرده‌اند. دولت گفته تأثیر اقتصادی همه‌گیری، ‌ناچارش کرده «تصمیم‌هایی دشوار، ولی لازم» بگیرد.

تصویر اصلی گاردین هواپیمای اطفای حریق را در اورگانِ آمریکا نشان داده با تیترِ «وضعیتی که هرگز پیش از این ندیده‌ایم» و این توضیح: «اعزام هواپیمای اطفای حریق برای مقابله با آتش‌سوزی در ایالت اورگانِ آمریکا، آتشی که صدها مایل مربع را در بر گرفته است. دانشمندان هشدار داده‌اند غرب ایالات متحده با دوره‌ای از گرما، خشکسالی و آتش‌سوزی روبه‌روست.»

واشینگتن‌پست

تصویر اصلی واشینگتن‌پست با این عنوان همراه است: «آتش مهیب باعث مرگ بیش از 90 نفر در بخش کووید-19 شد». در توضیح این تصویر آمده: «مردی در حال بازدید از بخش کووید-19 بیمارستان الحسین شهر ناصریه عراق بعد از حریق در روز دوشنبه. پیش از این حریق، که علت آن را مواد قابل اشتعال ساختمان و کپسول‌های اکسیژن می‌دانند، آتش‌سوزی مشابهی در بیمارستانی در بغداد رخ داده بود.»

اردیبهشت‌ماه ده‌ها نفر در آتش‌سوزی بیمارستان ابن‌خطیب بغداد جان باختند.

تیترِ «بایدن محدودیت‌های رأی‌گیری را به چالش می‌کشد» توضیح داده جو بایدن خواستار تصویب قانون رأی‌گیری به‌عنوان ضرورتی ملی و بازخواست درباره محدودیت‌های رأی‌گیری بر اساس «یک دروغ بزرگ» شد. (اشاره به دروغ‌بودن ادعای دونالد ترامپ درباره تقلب در نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری)

بایدن در مرکز قانون اساسی ملی فیلادلفیا و در پی تلاش جمهوری‌خواهان برای تصویب قوانین مربوط به حقوق رأی‌گیری فدرال و جلوگیری از قدرت بیشتر دموکرات‌ها، سخنرانی کرد.

تیتری دیگر در صفحه نخست به بازگشایی مدارس توجه کرده و توضیح داده تصور می‌شد بازگشت به مدرسه عالی باشد، اما واقعیت بسیار پیچیده است.

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز بر هائیتی متمرکز است با این توضیح: «تصویری از جونیل مویس، رئیس‌جمهوری هائیتی که هفته گذشته در خانه‌اش در پورتو پرنس، پایتخت هاییتی، ترور شد.»

تصویر را این تیترها همراهی می‌کند: «هائیتیایی‌ها فراتر از رئیس‌جمهوری جدید، به‌ دنبال تغییر هستند» و «پس از شوک و ضایعه ملی، تلاش برای ترسیم آینده‌ای متفاوت».

تیترِ «افزایش تورم سوالاتی مقابل کاخ سفید قرار می‌دهد» از بالاترین میزان تورم در آمریکا در 13سال گذشته گفته است. نیویورک‌تایمز گفته «مقامات آمریکایی سعی می‌کنند با گفتن اینکه به زودی قیمت‌ها پایین می‌آید، نگرانی‌ها را کاهش دهند».

«ما نتوانستیم به آنان کمک کنیم» عنوان تصویری در صفحه نخست است با این توضیح: «دوشنبه بخش کووید-19 در بیمارستانی در ناصریه عراق آتش گرفت و باعث کشته‌شدن حداقل 92 نفر شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.