تکنولوژی در خدمت پلیس مرزی

مرز مشترک ترکیه و یونان، زمینی برای آزمایش تکنولوژی‌های نظارتی تولد اروپا شده است. پلیس و گارد ساحلی اتحادیه اروپا در خط مرزی یونان با ترکیه از خودروهای کنترل نامحسوس برای محافظت از این مرز دیوارکشی‌شده استفاده می‌کنند، اما برای محافظت از مرز تنها از عناصر انسانی استفاده نمی‌شود. از بین تکنولوژی‌های محافظتی در حال آزمایش در این منطقه می‌توان به دوربین‌هایی که روی ستون نصب شده‌اند، اشاره کرد. این دوربین‌ها قادر هستند که روز و شب تا کیلومترها در مرز ترکیه نفوذ کنند. تصاویر گرفته‌شده توسط این دوربین‌ها از طریق یک برنامه بررسی شده و چنانچه شخص یا خودرویی نزدیک شود، زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد. ورود غیرقانونی پناهجویان از ترکیه به یونان از طریق مرز آبی رودخانه «اوروس» بین این دو کشور از دغدغه‌های اصلی پلیس مرزی است، اما تا پایان امسال ۱۵ عدد از این دوربین‌ها از ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک یونان و ترکیه محافظت خواهند کرد. آنها قادر به تشخیص افراد پشت درخت‌ها و بوته‌ها بوده و دارای رادار، پهپاد و سنسورهای زمینی هستند.
چندسال پیش نیروهای مسلح یونان یک حصار فولادی به بلندی ۳ متر بین این دو کشور برپا کرده و سال گذشته نیز با افزایش ارتفاع آن به ۵ متر، آن را مستحکم‌تر کردند.
اما از ماه مارس سال گذشته کنترل مرزی در مرز ترکیه و یونان، یکی از راه‌های ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا، افزایش یافته است که استفاده از این دوربین‌ها یکی از آنهاست.
مترجم: مهرناز الماسی
منبع: Aljazeera

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.