کیوسک 16 جولای

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست

بارندگی و سیل خانمان‌برانداز در اروپا، آفریقای جنوبیِ ناآرام و کرونای دلتا در آمریکا در صفحات نخست روزنامه‌های آمریکایی و انگلیسی به چشم می‌خورد.

گاردین

گاردین بر بارندگی سیل‌آسا در غرب اروپا تمرکز کرده است. تصویر اصلی شهروندان شهر لیژ بلژیک را که گرفتار سیل شده‌اند، نشان می‌دهد که تا سینه در آب فرو رفته‌اند.

گزارش اصلی صفحه نخست هم بر بارش‌های اروپا و خسارات آن متمرکز است با تیتر : «ده‌ها کشته به‌دنبال بارش سنگین که سیلی فاجعه‌بار در اروپا به راه انداخت».

بارندگی سیل‌آسا در غرب اروپا باعث فوران رودخانه‌ها شده است. در آلمان و بلژیک ده‌ها نفر کشته و شماری بیشتر مفقود شده‌اند.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز در صفحه نخست خود بر سیل در آلمان تمرکز کرده است. تصویر اصلی با عنوان «سیل مرگبار در آلمان» قطاری را گرفتارِ سیل نشان می‌دهد با این توضیح: «روز پنجشنبه، قطار در میان آبی که در ایستگاهی در آلمان جاری است. جاری‌شدن سیل گسترده در غرب اروپا حداقل 69 کشته و صدها مفقود برجای گذاشت.»

در صفحه نخست از آفریقای جنوبی و اعتراضات و درگیری‌های چند روز اخیر آن هم گفته شده با تصویری با این عنوان: «ناآرامی در آفریقای جنوبی» و این توضیح: «نزدیکان در غم از دست‌دادن ووسی دلامینی، 13 ساله، در شهر وسلوروس، روز چهارشنبه».

[با ناآرامی‌های اخیر در آفریقای جنوبی فروشگاه‌ها در دو استان این کشور غارت شد و نگرانی درباره کمبود مواد اولیه و بدتر شدن اوضاع اقتصادی شدت گرفته است. در این خشونت‌های مرگبار  بیش از 100 تن جان باخته‌اند.]

«چین درباره عقب‌نشینی ایالات متحده از افغانستان محتاط است» عنوان گزارشی است درباره موضع چین نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پس از 20 سال حضور در آن کشور. نیویورک‌تایمز در این گزارش گفته «در مورد افغانستان، چین لحن خود را تغییر و هشدار داده که واشینگتن اکنون مسئول پایان‌دادن شتابزده به دو دهه جنگ خود در افغانستان است.»

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست در صفحه نخست بر گسترش کرونای دلتا و تردید در تزریق واکسن تمرکز کرده است با این تیتر: «ویروس در جایی که تردید نیرو می‌گیرد، می‌خروشد».

گزارش گفته «نوع دلتای کرونا  شهر ایالت میسوری را ویران کرده است. بسیاری از ساکنان هنوز درباره واکسن محتاط هستند.» تصویر اصلی هم پائولا آیرس، از بخش بهداشت شهر اسپرینگفیلد ایالت میسوری -جایی که آمار ابتلا به کرونای دلتا قدرت گرفته- را نشان می‌دهد که 9 جولای به درِ منازل می‌رود تا درباره واکسن رایگان به مردم اطلاع‌رسانی ‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.