ورود کووید به دهکده ورزشکاران المپیک

برگزارکنندگان المپیک توکیو از رسیدن پای کووید-19 به دهکده المپیک گفته‌اند، اتفاقی که موجب نگرانی‌ درباره افزایش موارد ابتلاست

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو، از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کووید-19 در ون دهکده ورزشکاران، 6 روز پیش از افتتاح این رویداد بزرگ ورزشی خبر داده‌اند. المپیک 2020 توکیو که به‌ دلیل همه‌گیری کرونا یک‌سال به تعویق افتاد، عمدتا بدون تماشاگر و تحت قوانین سختگیرانه قرنطینه برگزار می‌شود.

شهروندآنلاین: به گزارش گاردین، برگزارکنندگان بازی‌های المپیک گفته‌اند یک مورد آزمایش مثبت کووید-19 درون دهکده ورزشکاران المپیک توکیو شناسایی شده که به نگرانی در مورد افزایش موارد ابتلا در این بازی‌ها که هفته آینده آغاز می‌شود، افزوده است.

توشیرو موتو، مدیر اجرایی توکیو ۲۰۲۰ روز شنبه تأیید کرد این شخص با آزمایش مثبت کویید-19، بازدیدکننده‌ای از خارج از کشور بوده که در سازماندهی این بازی‌ها مشارکت داشته است. او ملیت این فرد را به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی اعلام نکرد.

المپیک 2020 توکیو که به‌ دلیل همه‌گیری کرونا به مدت یک‌سال به تعویق افتاده بود، عمدتا بدون تماشاگر و تحت قوانین سختگیرانه قرنطینه برگزار خواهد شد.

ورزشکاران در حال ورود به محل مسابقاتی هستند که از 23 جولای تا 8 آگوست برگزار خواهد شد.

عموم مردم ژاپن در بحبوحه شیوع گونه‌های جدید کووید-19 اشتیاقی به برگزاری این بازی‌ها از حود نشان نداده‌اند و نگرانند که هجوم خارجیان باعث تبدیل‌شدن این رویداد ورزشی به عاملی قوی پخش‌کننده ویروس شود؛ اتفاقی که ممکن است فشاری مضاعف بر سیستم بهداشتی ژاپن وارد کند.

سه روز پیش، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، گفت بازی‌های «ایمن و بی‌خطر» توکیو نشان‌دهنده همبستگی جهانی طی همه‌گیری است؛ درست در همان روزی که موارد ابتلا در شهر میزبان به بالاترین سطح خود در تقریبا 6 ماه گذشته رسید.

مقامات ژاپنی در تلاشند برای برگزاری المپیکی موفق و ایمن، دهکده محل استقرار ورزشکاران را عاری از کووید-19 نگه دارند. توکیو همچنان تحت شرایط اضطراری است تا از افزایش موارد ابتلا به کووید-19 جلوگیری کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.