بحران گرسنگی یک‌سوم جهان را درگیر کرده است

زتینای ۲۵ساله یک مادر تنها با سه فرزند و ساکن روستایی در غرب ماداگاسکار است. او شغلی ندارد و فرزندانش دچار سوءتغذیه شده‌اند.
اما کمک به صورت یک تیم از پزشکان بدون مرز از راه رسیده است.
این پزشکان برای برخورد با بحران سوءتغذیه در این منطقه، یک عملیات اضطراری طراحی کرده‌اند؛ زیرا مراکز درمانی و زیرساخت‌های منطقه توان مقابله با این بحران را ندارند.
هم‌اکنون بچه‌های دارای سوء‌تغذیه تحت درمان هستند؛ اما آنها با بیماری‌های دیگری نظیر مالاریا، انگل‌های روده و اسهال نیز مبارزه می‌کنند.
زتینا بسیار خوشحال است و می‌گوید: «بدون کمک این پزشکان ما از گرسنگی می‌مردیم. ما از ریشه‌های گیاهان تغذیه می‌کردیم که باعث دل‌درد دائمی ما می‌شد. به‌عنوان یک زن دیگر انرژی کافی برای بیرون آوردن این گیاهان را نداشتم. حتی مردان هم دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند.»
پزشکان بدون مرز مراکزی موقت برای کمک‌رسانی برپا کرده‌اند. خانواده‌هایی که به غذا و کمک پزشکی نیاز دارند، همگی اینجا جمع شده‌ و بعضی از آنها مسافت زیادی را پای پیاده برای رسیدن به اینجا طی کرده‌اند. ماداگاسکار بدترین خشکسالی در ۴۰سال اخیر را تجربه می‌کند. سازمان‌های امدادرسانی هشدار می‌دهند که بیش از یک‌میلیون نفر در این کشور با کمبود شدید غذا مواجه هستند. اما ماداگاسکار فقط یکی از کشورهایی است که با مشکلات مشابه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
گزارش‌ها حاکی از بدترشدن مشکل کمبود غذا در سال ۲۰۲۰ است و شمار افراد دارای سوء‌تغذیه در جهان نسبت به سال ۲۰۱۹، ۱۱۸ میلیون نفر افزایش داشته است.
بحران سوءتغذیه در ۶ سال اخیر مدام رو به افزایش بوده و هم‌اکنون یک‌سوم جمعیت جهان و بیش از همه آفریقا و آمریکای لاتین را درگیر کرده است.
پاندمی کرونا و جنگ نیز به این مشکلات دامن زده‌اند. برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی باید اقدامات اضطراری صورت گیرد.
مترجم و گوینده: مهرناز الماسی
منبع: Aljazeera

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.