تیم‌ملی فوتبال ایران در کدام کشور بازی می‌کند؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا باید میزبان مقدماتی جام‌جهانی را تعیین کند

مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای 12 تیم راه‌یافته به مرحله پایانی انتخابی جام‌جهانی برای معرفی ورزشگاه میزبان‌شان به پایان رسید.

شهروندآنلاین: بعد از پایان دور اول رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی روزشمار برای معرفی میزبان دور نهایی رقابت‌ها داغ بوده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ 11 تیر بعد از قرعه‌کشی مرحله پایانی انتخابی جام‌جهانی 2022 به 12 فدراسیون راه‌یافته به این مرحله مهلت 15 روزه داد تا ورزشگاه‌های میزبان خود برای این مسابقات را معرفی کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق برنامه اعلامی سعی دارد بازی‌های مرحله پایانی را به صورت رفت و برگشت در خانه تیم‌ها به روال گذشته برگزار کند. البته AFC اعلام کرده 12 فدراسیون درخواست خود را تا 25 تیر بدهند و سپس کمیته برگزاری مسابقات درخواست‌ها را بررسی کند.

یازدهم مرداد زمانی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی نحوه برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی و همچنین میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا 2021 از میان کشورهای غرب آسیا را انتخاب خواهد کرد.

AFC بررسی درخواست‌های 12 فدراسیون را از امروز (26 تیر) آغاز کرده و تا 10 روز آینده به صورت رسمی نحوه برگزاری و قبول یا رد درخواست‌ها را اعلام می‌کند.

تصمیم نهایی کنفدراسیون آسیا چیست؟

AFC پیش از این اعلام کرد بوده که اگر شرایط کرونایی و زیرساختی در کشورها مهیا نباشد، هر کشوری که نتواند میزبانی کند، باید زمین بی‌طرف را انتخاب کند. البته در صورت اپیدمی شدن عدم توانایی میزبانی در میان 12 کشور راه‌یافته به این مرحله گزینه برگزاری تمام بازی‌ها به صورت متمرکز روی میز AFC است.

این امیدواری برای تیم‌ملی فوتبال کشورمان هست که بتواند در تهران میزبان رقبای خود باشد. تیم‌ملی کشورمان به همراه کره‌جنوبی، عراق، امارات، سوریه و لبنان در گروه اول مسابقات قرار دارند.

عراق و سوریه دو هم‌گروهی شاگردان اسکوچیچ پیش از این با حکم AFC از میزبانی محروم شده بودند و به دلیل شرایط کرونایی باید زمین بی‌طرف را انتخاب می‌کردند. سوریه، اردن را برای میزبانی انتخاب کرد، ولی عراق همچنان در تلاش برای تغییر حکم AFC است. در این شرایط با توجه به اینکه کره‌جنوبی تنها تیم شرق آسیایی حاضر در گروه اول مسابقات مقدماتی جام جهانی است، بعید است که کنفدراسیون بتواند به کره میزبانی بدهد. در آن صورت تیم‌های دیگر باید مسافتی طولانی را طی کنند تا به کره‌شمالی برسند و این برای پنج تیم دیگر حاضر در گروه از جمله ایران دشوار خواهد بود.

حال اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرد که مسابقات را متمرکز کند، به نظر می‌رسد شانس امارات بسیار بالا باشد، اما اگر قرار به میزبانی کشورها باشد، آن‌وقت ایران هم می‌تواند حداقل پنج بازی‌اش را در ورزشگاه آزادی انجام بدهد.

یازدهم مرداد زمانی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی نحوه برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی و همچنین میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا 2021 از میان کشورهای غرب آسیا را انتخاب خواهد کرد.

گفتنی است؛ عربستان، استرالیا، ژاپن، ویتنام، عمان و چین گروه دوم مسابقات مرحله پایانی انتخابی جام‌جهانی را تشکیل می‌دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.