پایان خیابان‌خوابی ایرانیان در ارمنستان

با قانون جدید ارمنستان برای واکسیناسیون ۴۰درصد مسافران سفر خود را لغو کردند

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به کاهش ۴۰درصدی تورهای ارمنستان از وضعیت نامناسب اقامت ایرانی‌ها در این کشور خبر داد.

شهروندآنلاین: رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به کاهش ۴۰درصدی تورهای ارمنستان از وضعیت نامناسب اقامت ایرانی‌ها در این کشور خبر داد و گفت: «با توجه به اعمال قانون جدید در ارمنستان برای واکسیناسیون مسافران که باید حداقل ۱۰ روز بمانند و بعد واکسن دریافت کنند، شاهد کاهش تعداد سفرها به ارمنستان هستیم و حدود ۴۰درصد مسافران سفر خود را لغو کرده‌اند.»

او افزود: «حجم مسافران ارمنستان کم شده است؛ به صورت زمینی حدود هزار نفر و همرا با تور نیز هفته‌ای حدود ۴۵۰ نفر می‌روند. در ارمنستان شرایط بدی وجود دارد و معلوم نیست واکسنی که تزریق می‌کنند چه هست. اقامت در خیابان و چنین وضعیتی که مسافران ایرانی در ارمنستان دارند، در شأن ایرانی‌ها نیست.»

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، در این خصوص گفت: «قیمت تور ترکیه با توجه به هتل مرکز اقامت و خدماتی که ارایه می‌دهد، متفاوت است. ضمن آنکه قیمت را بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌کند. این روزها به واسطه تعطیلات پیش رو قیمت‌ها افزایش یافته در حالی که هنوز هم به اعتقاد ما قیمت‌ها مناسب است.»

او ادامه داد: «قیمت بلیت ایرلاین‌های خارجی از حدود ۸ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به ایرلاین و خدماتی که ارایه می‌دهد، متفاوت است. در این میان گاهی پروازهای چارتر که با صندلی خالی پرواز می‌کنند نرخ‌ها را پایین‌تر می‌دهند به طور مثال هفته پیش پرواز استانبول به تهران ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شد؛ اما با توجه به تعطیلات پیش رو و بازار عرضه و تقاضا قیمت‌ها تغییر کرده است.»

رفیعی یادآور شد: «پیش‌بینی می‌کنم که تورهای Uall ترکیه تا سقف ۱۸ میلیون تومان برود اما واقعیت آن است که تور همان هتل که چنین قیمتی دارد، شب عید با نرخ ۴۰ میلیون تومان بود. در روزهای قبل از کرونا که ارز تا این اندازه گران نشده بود، نیز نرخ تور ترکیه با همان خدمات حدود ۲۵ میلیون تومان بود. حتی می‌توان گفت اکنون این تورها با زیان فروخته می‌شود. قیمت تورهای ترکیه از ۶ تا ۷ میلیون تومان تا ۱۷ میلیون تومان در آخر هفته جاری است.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.