جزئیات تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی تهران و البرز

بانک‌ها هم تعطیل است

در اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا جزئیات اعمال محدودیت‌های کرونائی در سراسر کشور و تعطیلی استان‌های تهران و البرز در پایان هفته جاری اعلام شد

شهروند آنلاین: قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا جزئیات تعطیلی‌ها و اعمال محدودیت‌های تهران و البرز را اعلام کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ متن کامل اطلاعیه به این شرح است: «نظر به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مبنی بر«تعطیلی همزمان دو استان تهران والبرز» با توجه به تعطیلات پایان هفته جاری و بررسی این پیشنهاد در نشست فوق‌العاده مشترک قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با عنایت به موافقت رئیس جمهوری محترم با پیشنهاد ارایه شده، جزئیات تعطیلی یکپارچه تمامی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و گروه‌های پرخطر اصناف و مشاغل به شرح ذیل به استحضار عموم مردم در استان‌های تهران و البرز و سایر استان‌های کشور می‌رسد؛

۱- اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۸:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۲۸-۴-۱۴۰۰ شروع و تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۴ – ۵ – ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

۲- خروج خودروهای شخصی، با پلاک استان‌های تهران و البرز و ورود خودروهای شخصی با پلاک‌های دیگر شهرها به تهران و البرز ممنوع می‌باشد.

۳- سفر از/ به کلیه شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی سراسر کشور، مطلقا ممنوع است.

۴- عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی‌ورانندگی، به منظور جلوگیری از تردد خودروها به‌صورت محسوس و نامحسوس، نسبت به تشدید کنترل‌ها در مبادی اصلی و فرعی ورودی و خروجی به مقاصد دو استان اقدامات لازم را معمول می‌نمایند.

۵- خودروهای شخصی دارای پلاک این دو استان، چنانچه برای خروج مراجعه نمودند، عودت و در صورت عدم تمکین، علاوه بر اعمال قانون، عودت می‌گردند.

۶- نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها در فاصله زمانی یادشده در بند(۱) ازصدور مجوز تردد غیراضطراری تعریف شده قبلی، مطلقا خودداری می‌کنند و تمامی مجوزهای صادره قبل از این مصوبه، غیرقابل استفاده و باطل اعلام می‌گردد.

۷- وزارت راه‌وشهرسازی؛ حداکثر همکاری‌های لازم را برای کنترل مسیرها و مسدود نمودن محورهای مورد درخواست نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی‌ورانندگی به‌عمل می‌آورد.

۸- استانداران و فرمانداران سراسر کشور، به‌فوریت ضمن تشکیل جلسات استانی و شهرستانی ستاد مدیریت بیماری کرونا و اعمال مقررات محدودیت‌های کرونایی، براساس رنگ‌بندی هر شهرستان، از صدور هرگونه مجوز برای ورود خودروهای شخصی به تهران و البرز خودداری کنند.

۹- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن اطلاع‌رسانی مستمر از وضعیت شیوع و بروز بیماری و دادن هشدارهای لازم به مردم، تلاش نماید تا مردم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از هرگونه تجمع و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اجتناب ورزند.

۱۰- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ سریعا به کلیه بانک‌های عامل در سطح استان‌های البرز و تهران ابلاغ  می‌نماید؛ تا ضمن افزایش حداکثری خدمات غیر حضوری بانکی، نسبت به تعطیل نمودن تمامی شعبه‌های بانک‌ها در این دو استان، در بازه زمانی اعلامی، اقدام شود.

۱۱- ضمن یادآوری مجدد محدودیت‌های اعمالی در خصوص اصناف و مشاغل بر اساس طرح جامع محدودیت‌ها و متناسب با رنگ‌بندی شهرهای مختلف کشور و در اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان «تشدید اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز» تعطیلی مشاغل با نظارت اتاق اصناف به شرح ذیل، در همه شهرهای قرمز کشور در سراسر کشور، مورد تأکید قرار می‌گیرد؛

– رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها ( به استثنای فعالیت‌های بیرون‌بر)

– تالارهای پذیرایی

– سالن‌های سینما و تئأتر

– پاساژها و بازارهای سربسته

– استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی

– شهربازی‌ها و باغ‌وحش‌ها

– نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.