المپیکی‌های ایران در توکیو گرسنه ماندند!

میزبانی ژاپنی‌ها صدای ورزشکاران کشورهای مختلف را در آورده است

ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در المپیک در شرایطی به توکیو رسیدند که استقبال خوبی از آنها نشده است. این وضعیت برای کشورهای دیگر هم رخ داده است.

گروه نخست ورزشکاران المپیکی ایران شنبه شب تهران را به مقصد توکیو ترک کرد و یکشنبه عصر وارد فرودگاه شهر توکیو شد. نکته عجیب اما اینجاست که ورزشکاران ایرانی سفر پرماجرا و البته خسته‌کننده‌ای را تا رسیدن به دهکده ورزشکاران داشتند. ابتدا در فرودگاه توکیو  حدود ۷ تا ۸ ساعت معطل ماندند تا ژاپنی‌ها  مراحل ترخیص آنها و دیگر کشورها را انجام دهند. باتوجه به اینکه این احتمال وجود داشت که کشورهای زیادی همزمان به فرودگاه برسند، جای تعجب دارد که ژاپنی‌ها فکری به حال این مسأله نکردند تا کاروان‌ها مدت زمان کمتری در فرودگاه معطل بمانند.

چند کشور از جمله ایران همزمان وارد فرودگاه توکیو شده بودند بنابراین انجام کارهای مربوط به ترخیص آنها  زمان زیادی برد. گفته می‌شود قبل از اینکه این کشورها به فرودگاه برسند، دو کاروان کشور دیگر در فرودگاه حضور داشتند که در میان آنها تست کرونای دو نفر مثبت شده بود همین مسأله باعث افزایش سختگیری ژاپنی‌ها شد.

سپس انتقال ورزشکاران، چمدان‌ها و تجهیزات به دهکده ورزشکاران نیز حدود دو ساعت زمان برد چراکه اتوبوس و کامیون‌های حمل چمدان و دیگر تجهیزات کافی نبود و این اتفاق باعث معطلی دیگری برای ورزشکاران شد.

باتوجه به اینکه ژاپن به قانونمندی و منظم بودن مشهور است، بی‌نظمی که برای انتقال ورزشکاران و چمدان‌ها وجود داشت باعث تعجب شده بود اما همین مسأله خستگی و گرسنگی زیادی را برای گروه نخست ورزشکاران اعزامی ایران رقم زد به گونه‌ای که حتی برخی از آنها در حالی که منتظر بودند اتوبوس‌ها برسند، از شدت خستگی گوشه‌ای از محوطه به خواب رفتند.

این موضوع البته محدود به کاروان ایران نبود و همه کشورها مشکلاتی مشابه در فرودگاه توکیو را تجربه کردند. بر اثر این اتفاق همه کشورها از جمله ایران اعتراض رسمی را نسبت به معطلی زیاد ورزشکاران در فرودگاه و بی‌نظمی که در مورد انتقال آنها وجود داشت به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند.

با توجه به اینکه در روزهای آینده هم تعداد کشورهایی که همزمان به فرودگاه می‌رسند بیشتر هم می‌شود این نگرانی وجود دارد که معطلی ورزشکاران ادامه‌دار باشد و از طرفی جدا از بحث خستگی زیاد، حضور طولانی‌مدت ورزشکاران در فرودگاه با توجه به مسأله شیوع ویروس کرونا و احتمال وجود ناقل در بین کشورها می‌تواند خطرناک باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.