کیوسک 19 جولای

گاردین، واشینگتن‌پست، فایننشال‌تایمز

بدافزار جاسوسی «پگاسوس»، محصول شرکت اسراییلی «ان‌اس‌او» فعالان، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران را در سراسر جهان هدف قرار داده است؛ سوءاستفاده گسترده از این جاسوس‌افزار هک، صفحه نخست برخی روزنامه‌ها را تسخیر کرد.

گاردین

گاردین با تیترِ «فاش شد؛ افشای بزرگ، سوءاستفاده جهانی از سلاح‌های جاسوسی را برملا کرد» جزئیات تحقیق در مورد سوءاستفاده از سلاح جاسوسی سایبری را که برای هدف قراردادن فعالان، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران استفاده می‌شد، ارایه داده است.

این روزنامه می‌گوید یافته‌ها سوءاستفاده گسترده از پگاسوس، جاسوس‌افزار هک را نشان می‌دهد.

بسیاری از فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و وکیل‌ها در سراسر جهان، هدف بدافزار «پگاسوس» قرار گرفته‌اند که شرکت اسراییلی NSO به برخی کشورها فروخته است. شرکت اسراییلی «ان‌اس‌او» در امور نظارت امنیتی فعال است. گزارش مربوط به این شرکت را سازمان غیردولتی «فوربیدن استوریز» و «عفو بین‌الملل» نوشته‌اند.

گفته شده نام  ۱۸۰ روزنامه‌نگار در فهرست اهداف این بدافزار بوده است؛ از جمله روزنامه‌نگارانی در خبرگزاری فرانسه، سی‌ان‌ان، نیویورک‌تایمز، الجزیره، فایننشال‌تایمز، اکونومیست، آسوشیتدپرس و رویترز. پگاسوس تلفن‌های اندرویید و آی‌فون‌های اپل را آلوده کرده است.

واشینگتن‌پست

گزارش اصلی واشینگتن‌پست با تیترِ «نرم‌افزار جاسوسی علیه روزنامه‌نگاران و فعالان به‌کار گرفته شد» درباره بدافزار اسراییلی پگاسوس و تحقیقی بین‌المللی در این‌باره گفته و توضیح داده: «نرم‌افزارهای جاسوسی خصوصی اسراییلی برای هک‌کردن تلفن همراه روزنامه‌نگاران و فعالان جهان به کار گرفته شده است. همسر جمال خاشقجی قبل از مرگ این روزنامه‌نگار، هدف این بدافزار قرار گرفت».

تیترِ «تلخی مصائب در آفریقای جنوبی پس از موج خشونت» به ناآرامی‌های اخیر در آفریقای جنوبی توجه کرده و گفته جوامع آفریقای جنوبی تحت تأثیر موجی از غارت، آتش‌سوزی و خسارات جانی و مالی نابود شده‌اند.

تصویر اصلی واشینگتن‌پست با این توضیح همراه است: «مجتمع آپارتمانی جدید در State Street، یکی از قدیمی‌ترین معابر شهر بویسی در ایالت آیداهو ساخته شده است. بسیاری از مزارع در State Street فروخته شده تا راه را برای آپارتمان‌ها و مراکز خرید باز کند.»

فایننشال‌تایمز

فایننشال‌تایمز با تیترِ «جانسون و سوناک به قرنطینه می‌روند در حالی که کمبود نیروی کار روز آزادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد» گزارش داده «چندین فروشنده مواد غذایی نسبت به کمبودها و افزایش قیمت هشدار داده‌اند، زیرا به کارگران گفته می‌شود خود را قرنطینه کنند، آنچه زنجیره تأمین را تحت فشار قرار می‌دهد. گروه سوپرمارکت‌های Iceland گفت فروشگاه‌ها به‌دلیل غیبت گسترده کارکنان مجبور به تعطیلی شده‌اند.»

یکشنبه خبر آمد بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و ریشی سوناک، وزیر دارایی، پس از آنکه با ساجد جاوید، وزیر بهداشت در تماس بودند، باید به قرنطینه بروند. آزمایش کرونای جاوید مثبت شده بود.

بر اساس برنامه زمانبندی، دوشنبه (۱۹ جولای)، برای انگلستان «روز آزادی» از محدودیت‌های کرونایی بود و آخرین مرحله رفع محدودیت‌های کرونا -از جمله استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی- انجام شد.

تصویر اصلی این روزنامه با عنوان «حمایت دولت؛ مرکل با آسیب‌دیدگان از سیل ملاقات می‌کند»، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را در حال بازدید از مناطق سیل‌زده نشان می‌دهد. غرب اروپا در روزهای اخیر درگیر سیل ویرانگر بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.