اتفاق ویژه؛ دختران پاورلیفتینگ کار ایرانی وارد می‌شوند

از این پس دختران ایرانی می‌توانند در رشته پاورلیفتینگ به صورت رسمی فعالیت کنند

با اعلام معاونت امور بانوان وزارت ورزش مجوز فعالیت زنان ایرانی در رشته پاورلیفتینگ با یک پوشش مصوب صادر شده است.

از بسکتبال بگیر تا کشتی و وزنه برداری؛ در سال های اخیر خیلی از فدراسیون ها با گرفتن مجوز از وزارت ورزش بخش زنان خود را فعال کردند. حالا هم نوبت به پاورلیفتینگ رسیده؛ رشته ای که شاید در نگاه اول خیلی با خصوصیات زنان مطابقت نداشته باشد، اما به گفته مسئولان فدراسیون و کسانی که مدت ها به دنبال اخذ این مجوز بودند، طرفداران زیادی در بین زنان ایرانی دارد.

از نظر پوشش که فدراسیون وعده داده به زودی و بعد از دریافت مجوز از وزارت ورزش، لباس پاورلیفتینگ کاران زن را رونمایی خواهد کرد، اما قبل از این هم موافقان آزادسازی رشته پاورلیفتینگ برای زنان اعتقاد داشتند پوششی که برای این رشته در نظر گرفته شده، کاملا اسلامی است و هیچ مشکلی نخواهد داشت.

البته وقتی دختران وزنه بردار ایرانی در سال های اخیر توانستند در میادین بین المللی ظاهر شوند و وزنه ها را روی سر خود ببرند؛ پاورلیفتینگ که ماهیت آن بلند کردن وزنه ها تا بالای زانو است، قطعا مشکلی نخواهد داشت.

از سوی دیگر باید به مخالفان آزادسازی رشته های قدرتی برای زنان هم اشاره کرد که معتقدند این رشته ها با خصوصیات زنان سازگار نیست و نباید به صورت رسمی مجوز آن صادر شود. با این حال به نظر می رسد به زودی ورزشکارانی که در سال های اخیر و در باشگاههای مختلف اقدام به لیفت وزنه های سنگین می کردند، حالا می توانند خیلی رسمی تر به کار خود ادامه دهند.

شاید در آینده وزارت ورزش مجوز فعالیت زنان در رشته های دیگری را هم صادر کند؛ رشته هایی که می توانند پوششی را طراحی کنند که مورد تایید وزارت ورزش قرار بگیرد. البته در همین فدراسیون بدنسازی، رشته های دیگری همچون پرورش اندام هستند که شاید هیچ وقت نتوانند به خاطر نوع پوشش مجوز فعالیت رسمی برای انجام مسابقه بگیرند.  

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.