بادیگارد کرونا گرفت، اجلاس سران لغو شد

شارل میشل، سیاستمدار بلژیکی و رئیس شورای اتحادیه اروپا قرنطینه شد

در پی آغاز «موج دوم» شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان، انگلستان، اسپانیا و اعلام محدودیت‌های جدید برای مقابله با گسترش این پاندمی جهانی، خبر قرنطینه شدن شارل میشل، رئیس بلژیکی شورای اتحادیه اروپا پس از مثبت اعلام شدن نتیجه تست کرونای یکی از محافظانش، صحنه سیاست اروپا را در شوکی جدید فرو برد.

در پی این اتفاق، اجلاس سران اتحادیه اروپا که قرار بود ۲۳ و ۲۴ سپتامبر برگزار شود، یک هفته به تعویق افتاد. به گزارش یورونیوز سخنگوی رئیس شورای اتحادیه اروپا با انتشار یک پیام توییتری، ضمن تائید این خبر اعلام کرد شارل میشل طبق قوانین بلژیک باید بلافاصله قرنطینه شود. با این حال و به اذعان همین منبع، تست کرونای آقای میشل روز دوشنبه منفی بوده است.

اتحادیه اروپا خواستار یکسان کردن قوانین، محدودیت‌ها و راه‌های رویارویی با گسترش بیماری کووید-۱۹ شده است

همزمان با شیوع گسترده دوباره ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی، دولت‌ها تلاش می‌کنند تا با افزایش محدودیت‌ها، ضمن رویارویی با بیماری و سرپا نگاه داشتن بخش درمان، احتمال قرنطینه عمومی را کاهش دهند. همزمان اتحادیه اروپا خواستار یکسان کردن قوانین، محدودیت‌ها و راه‌های رویارویی با گسترش بیماری کووید-۱۹ شده است.

هم اکنون بسیاری از شهرهای مهم اروپا زدن ماسک را برای شهروندان اجباری کرده‌اند و ساعات استفاده از مراکز عمومی و تفریحی به شدت کاهش یافته است. به طور مثال در انگلستان مراکز تفریحی موظفند از ساعت ۱۰ شب فعالیت خود را متوقف کنند، دورکاری تشویق شده و برگزاری جشن ازدواج تنها با حضور ۱۵ مهمان مجاز است. همچنین بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها به تعویق افتاده و مجازات خاطیان از مقررات تشدید شده است. بوریس جانسون نخست وزیر محافظه‌کار بریتانیا پیش‌بینی کرده است این مقررات تا ۶ ماه دیگر هم ادامه یابد.

شارل میشل، سیاستمدار بلژیکی و رئیس شورای اتحادیه اروپا قرنطینه شد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.