انتقام طرفداران سابق اصغر فرهادی از آقای کارگردان!

هجوم اینترنتی سینمادوستان ایرانی به فیلم «قهرمان»

حمله به اصغر فرهادیپولاد امین، شهروند آنلاین: نارضایتی از مواضع اخیر اصغر فرهادی در جشنواره سینمایی کن موجب حمله اینترنتی گروهی از سینمادوستان ایرانی به صفحه فیلم «قهرمان» در مهم‌ترین سایت مرجع سینمایی دنیا شده است.

ماجرا از موضع‌گیری‌های اخیر اصغر فرهادی در جشنواره سینمایی کن آغاز شد- که نارضایتی و گلایه‌های زیادی در میان سینمادوستان ایرانی به وجود آورد و اصغر فرهادی را با اتهام عافیت‌طلبی و استفاده از هر چیزی در خدمت خود و کارنامه‌اش مواجه کرد. اتهاماتی که موجب حملات تندی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به کارگردان پرافتخار سینمای ایران شد که تاکنون دو جایزه اسکار در کارنامه دارد و در همین جشنواره کن نیز موفق به دریافت جایزه بزرگ هیأت داوران شد.

حالا در واکنش به مواضع اصغر فرهادی شمار قابل توجهی از مخاطبان و علاقه‌مندان سینمای ایران با ثبت‌نام در سایت آی.ام.دی.بی و دادن نمرات پایین به فیلم جدید- و البته دیگر فیلم‌های این کارگردان- به اعتقاد خودشان از او انتقام گرفته‌اند. تهاجم شگفت‌انگیزی که باعث شده نمره یا همان ریت فیلم ‎«قهرمان» اصغر فرهادی، تنها در یک روز از نمره 8.6 به 6.1. کاهش یابد و «قهرمان» را از جرگه فیلم‌های موفق و صدرنشین سینمای جهان خارج کند.

این حمله اینترنتی که با واکنش‌های تندی نیز در فضای مجازی مواجه شده (و بسیاری آن را به نوعی خودزنی تشبیه کرده‌اند) ناظر به این ویژگی ساختاری سایت آی.ام.دی.بی انجام شده که این سایت نیز مانند ویکیپدیا بر داده‌های بارگذاری‌شده از سوی مخاطبان تکیه دارد.

آخرین خبر اینکه آی.ام.دی.بی بر اساس گزارش‌های رسیده درباره واکنش یکپارچه و سازمان‌یافته کاربران فضای مجازی، ریت دادن یا نمره‌دهی فیلم‌های اصغر فرهادی را فعلا غیرفعال کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.