گودهای خطرناک تهران پر می‌شوند

به گفته معاون شهرداری تهران، پایتخت به سمت دوقطبی شدن پیش می‌رود

شهروندآنلاین|شهرداری با گودهای رها شده در سطح شهر تهران برخورد می کند. بر این اساس در یک بازه زمان مشخص مالک و متقاضی باید گود را به سطح ایمن برساند در غیر این صورت شهردای گودها را با خاک پر می‌کند یا آن را با کمک سازه های نگهبان تثبیت می کند.

عبدالرضا گلپایگانی در نشست خبری صبح چهارشنبه یکی از برنامه شهرداری را سر و سامان دادن به گودهای رها شده در سطح شهر عنوان کرد و دراین باره گفت:« این گودها برای مردم نگرانی‌هایی بوجود آورده است در این راستا لایحه ای تنظیم کردیم که طی هفته آینده در صحن شورای شهر تهران مطرح خواهد شد. بر این اساس در یک بازه زمان مشخص مالک و متقاضی باید گود را به سطح ایمن برساند در غیر این صورت با ضمانت نامه بانکی که از مالک گرفته می شود شهرداری وارد عمل می شود.»

گلپایگانی:تهران به سمت محله دارها و ندارها پیش می رود

به گفته گلپایگانی شهرداری با هزینه خودش گودها را با خاک پر می‌کند یا سازه‌ای برای تثبیت آن ایجاد می‌کند.
او همچنین به کسانی که ساخت و سازشان را رها کرده و باعث نگرانی مردم شده‌اند هشدار داد:« شهرداری تحمل تداوم این وضعیت را ندارد؛ از این رو با مهندسین ناظر مکاتبه خواهد شد و به طور حتم تا پایان سال به وضعیت ایمنی در این زمینه می رسیم.»
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع محلات و توزیع امکانات و عدالت اجتماعی در سطح شهر پرداخت:« از معضلات پایتخت را نبود حس تعلق به محلات است. بیشتر ساکنان تهران به نوعی کوچ‌نشین شده‌اند و عمر سکونت در محلات تهران زیر سه سال است در این شرایط حس تعلق به شهر و محله کاهش می‌یابد.»

او ادامه داد:«یکی از جنبه‌های پیشنهادی ما برای خانه‌های کوچک اندازه نیز احساس تعلق به محلات بوده چرا که متأسفانه تهران به سمت قطبی شدن یعنی محله داراها و ندارها در حال پیش رفت است. این امر ناخوشایندی است که به دلیل سوداگری زمین و تجمع کیفیت در برخی نقاط شهر تهران و همچنین قیمت سرسام‌آور مسکن به وجود آمده است.»
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع صدور پروانه ساخت و ضوابط و ساختمان سازی در پایتخت پرداخت:«امروز با اطمینان اعلام می‌کنم هیچ پروانه خارج از ضوابط طرح تفصیلی صادر نمی‌شود و این امر به دلیل تکمیل زیرساخت‌های مربوطه است. همچنین با تعیین وظایف نظارتی مأموران شهرداری در اداره کل ساختمان صورت گرفته، تا پایان سال جاری هیچ بنایی خلاف مقررات و ضوابط نیز ساخته نمی‌شود.»
او اضافه کرد:« در گذشته همکاران سابق ما از اینکه در حوزه معاونت شهرسازی عوارضی دریافت شود، ابا داشتند و معتقد بودند مگر شهرسازی مسئول درآمد است درحالی که قدرتمندترین ابزار برنامه‌ریزی شهری دریافت ارزش افزوده ناشی از طرح‌های شهری است و این ابزار قدرتمند تقریبا رها شده بود.»
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه به مقوله ایمنی شهر و شهروندان هم اشاره کرد و از الزام واحدهای زیر 200 متر برای مجهز شدن به سیستم اطفای خبر داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.