رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران از افزایش نرخ دستمزد تعمیرکاران خودرو در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
او بیان کرد: «این روزها شرایط کاری تعمیرکاران خودرو بهشدت سخت شده است؛ چراکه قطعات یدکی بیکیفیت بهشدت در بازار زیاد است و باعث بروز مشکلات جدی در کار تعمیرکاران شده است.»
این مقام مسئول بیان کرد: «در بازار قطعات خودروهای خارجی نیز این مشکل را داریم؛ چراکه قطعات اصل خودروهای خارجی به سختی پیدا میشود و کار تعمیرکاران را با مشکل مواجه کرده است. قطعات یدکی چه ایرانی، چه خارجی، کیفیت مناسب را ندارند و مشتریان به جای اینکه یکبار برای یک خرابی به تعمیرگاه مراجعه کنند، چندینبار مراجعه میکنند.»
او افزود: «اگر تعمیرکاری نرخی بیشتر از حد مجاز از مشتری دریافت کند، آنها باید به اتحادیه شکایت کنند و بازرسان پس از بررسی با آن تعمیرگاه برخورد خواهد کرد.»
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران در خصوص تفاوت نرخ دستمزد تعمیر خودروهای ایرانی و خارجی گفت: «به دلیل گرانی در نرخ قطعات خودروهای خارجی، هزینه تعمیرات آنها نیز بیشتر است. گاهی حتی به دلیل پیچیدگی خودروهای خارجی تعمیرکار باید ساعتها روی یک خودرو وقت بگذارد، به همین دلیل نرخ تعمیر خودروهای ایرانی و خارجی متفاوت است.»
این مقام مسئول با بیان اینکه سفرهای تابستانی به دلیل شیوع کرونا لغو شد و تعمیرکاران از تعطیلات تابستانی نیز نتوانستند بهره ببرند، گفت: «هر سال در تابستان سفرهای زیادی صورت میگرفت و اکنون با وجود اینکه مسافرت چندانی صورت نگرفته است، بنابراین مکانیکها همچنان شاهد کاهش مراجعات هستند.»
به گفته نیکآئین، واردات قطعات یدکی با سختی صورت میگیرد و نظارتی هم بر قطعات موجود در بازار وجود ندارد و بیکیفیتی این قطعات و لوازم باعث شده است که تعمیر یک خودرو به دفعات انجام شود که این موضوع، معضل بزرگی برای تعمیرکاران ایجاد کرده است.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران گرانی و بیکیفیتی روغن موتور را موثر بر کار تعمیرکاران دانست و گفت: «مردم روغن خودروی خود را به دلیل گرانی دیرتر تعویض میکنند و این موضوع باعث آسیب به موتور خودرو میشود که در نهایت مشتری آن را از چشم تعمیرکننده میبیند.»