‌هیچ‌وقت پس از مسواک‌زدن دهان‌شویه استفاده نکنید

مسواک زدن هم برای خودش اصولی دارد که اگر رعایت نشود به‌جای آنکه تأثیر مثبت داشته باشد اثر مسواک را نیز از بین می‌برد.

این را به یاد داشته باشید که اگر واقعا اهل استفاده از دهان‌شویه هستید و تا دهان‌شویه نزنید خیال‌تان راحت نمی‌شود این را بدانید که کار شما اشتباه است و اگر از آن‌دست افرادی هستید که سال‌هاست این کار را انجام داده‌اید بدانید که این کار تمام خاصیت مسواک زدن شما را از بین برده است. شما هرگز نباید بعد از مسواک از شوینده استفاده کنید. شستن دندان به هر طریقی، باید بعد از غذاخوردن و قبل از مسواک باشد. استفاده از شوینده‌ای که حاوی فلوراید است، به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند اما نه بعد از اینکه مسواک زده‌اید، زیرا نتیجه مسواک شما را از بین می‌برد.

اگر این عادت را دارید که بعد از مسواک زدن از دهان‌شویه استفاده کنید این را باید بدانید که فلوراید موجود در خمیر دندان اثر خود را از دست می‌دهد به جای آنکه  غلظت فلوراید را در دهان شما بیشتر کند آن را در دهان شما کاهش می‌دهد.

در نتیجه، مواد قندی روی دندان شما باقی می‌ماند و پاکسازی نخواهد شد. بنابراین وقتی که مسواک می‌زنید و بعد از آن از دهان‌شویه استفاده می‌کنید، تمام غلظت فلوراید را از بین می‌برید.

فلوراید یک ماده ضروری برای سلامت و زیبایی دندان‌هاست و نباید آن را بشویید. فلوراید باعث محکم‌شدن ریشه‌های ضعیف دندان می‌شود، مواد معدنی از دست رفته را جبران می‌کند، علائم پوسیدگی دندان را بهبود می‌بخشد و از رشد باکتری‌های مضر هم جلوگیری می‌کند.

همه نیاز نیست دهان‌شویه استفاده کنند

مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که همه افراد نیاز به دهان‌شویه ندارند. استفاده از آن در زمان درست آسیب‌زننده نیست و استفاده منظم از دهان‌شویه می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های دهانی دندانی، جلوگیری از پوسیدگی و خوشبوکردن تنفس کمک کند. بعضی از افراد از فواید زیاد دهان‌شویه بهره‌مند می‌شوند اما استفاده بیش از حد از آن ممکن است باعث مشکلات دندانی، خشکی دهان و حساسیت دندان شود.

نخوردن و ننوشیدن ۳۰ دقیقه بعد از دهان‌شویه

شما تا نیم ساعت بعد از استفاده از دهان‌شویه حاوی فلوراید، نباید چیزی بخورید یا بنوشید. متخصصان هشدار می‌دهند که ۳۰ دقیقه بعد از غذاخوردن نباید مسواک بزنید و از طرفی این نکته را برای بعد از دهان‌شویه هم باید در نظر بگیرید زیرا گوارش در دهان آغاز می‌شود، محیط اسیدی می‌سازد و زمان خوبی برای مسواک‌زدن نیست.

از طرفی وقتی که بعد از دهان‌شویه غذا می‌خورید، مواد غذایی حاوی قند و نشاسته و باکتری آنها روی دهان و دندان باقی می‌مانند و اسید تولید می‌کنند و محیط بیش از حد اسیدی می‌شود و همین باعث ضعف ریشه‌های دندان می‌شود و مواد معدنی آن را از بین خواهد برد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.