قرارگاه خدمت در خوزستان

گزارش «شهروند آنلاین» از امدادرسانی به ساکنان مناطق درگیر بحران کم‌آبی در خوزستان

تشکیل قرارگاه حمایتی هلال‌احمر با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به ساکنان مناطق درگیر بحران کم‌آبی

«خوزستان، زخم‌خورده جنگ است؛ همین دیوار، همین پل، همین رود. همه‌شان زخمی در دل دارند، اینها زخم‌خورده جنگ‌اند؛ عملیات‌های « ثامن‌الائمه»، «نصر» و «فتح‌المبین». راوی گهگاه میان حرف‌هایش بغض می‌کند، بعد هر بغض هم صدایش بلندتر می‌شود و ادامه می‌دهد: «آن روزها از یاد‌رفتنی نیست؛ اما حالا هم بی‌شباهت به آن روزها نیست. با این خرابی، در میان این گردوغبار، آدم بیشتر یاد آن روزها می‌افتد.» این بخش کوتاهی از گلایه‌ یک شهروند ساکن مناطق درگیر بحران کم‌آبی در خوزستان است.

به گزارش «شهروند آنلاین» اگر چه اعتراضات به کم‌آبی در خوزستان ادامه دارد و وضعیت هنوز برای ساکنان مناطق درگیر بحران کم‌آبی مشقت‌بار، اما در پی دستورهای پیاپی مسئولان برای رفع مشکل، برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان مردم‌نهاد فعالیت خود برای خدمت‌رسانی به ساکنان این مناطق آغاز کرده‌اند.

قرارگاه خدمت در خوزستان

روز گذشته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان از تشکیل قرارگاه حمایتی این جمعیت جهت سازماندهی کمک‌های مردمی و تسریع در خدمت‌رسانی به ساکنان مناطق درگیر بحران کم‌آبی استان خبر داد. علی خدادادی با اعلام خبر تشکیل قرارگاه حمایتی جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان با هدف ارایه هرچه بهتر خدمت‌رسانی این مجموعه به متأثرین از تنش‌های آبی استان،عنوان کرد: «این قرارگاه حمایتی، تسهیل‌گری در مناطق درگیر این پدیده، همکاری با سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان جهت تسریع در تأمین آب شرب بهداشتی و سازماندهی و ارایه خدمات حمایتی را ویژه اهالی روستاها و مناطق متأثر از بحران کم‌آبی استان خوزستان در دستور کار خود خواهد داشت.»

قدم اول: نیازسنجی

به گزارش «شهروند آنلاین» این قرارگاه ضمن ارزیابی و نیازسنجی مناطق مختلف درگیر تنش‌های آبی تلاش خواهد کرد نسبت به هدایت کمک‌های مردمی نیز اقدام نماید. مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به اهداف جمعیت هلال‌احمر این اقدام را در راستای تحقق هدف تسکین آلام بشری و ارایه خدمات بشردوستانه توصیف کرد و افزود :«همه ما در قبال مردم شریف، نجیب و صبور خوزستان که از محرومیت رنج می‌برند و این روزها درگیر مشکلات ناشی از بحران کم‌آبی هستند مسئول هستیم و باید با تمام توان تلاش کنیم تا در رفع این مشکل تسریع ایجاد شود.»

قدم دوم: اقدام

بنا به گفته این مقام مسئول انتقال آب با تانکر به خوزستان، یک راهکار کوتاه‌مدت بوده که دنبال آن هستند. همچنین در این راستا جمعیت هلال‌احمر دستگاه‌های تصفیه آب در ابعاد بزرگ در این استان مستقر کرده تا در بلندمدت نیز مردم روستاهای استان خوزستان با مشکل آب مواجه نشوند.

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان در خصوص آخرین اقدامات جمعیت هلال‌احمر پیرامون رسیدگی به مشکلات کم‌آبی در این استان نیز گفت: «جمعیت هلال‌احمر امروز در راستای کمک‌رسانی به مردم خوزستان و کمک به حل چالش بی‌آبی در این استان به دنبال جذب مشارکت‌های مردمی و همکاری با سایر دستگاه‌ها بوده تا منابع آب پایدار را برای مردم خوزستان ایجاد کند.» او افزود: «ما به دنبال تأمین کمی و کیفی آب شرب در روستاها هستیم و در همین راستا مناطقی که تنش آبی جدی دارند شناسایی شده و به‌زودی دستگاه آب شیرین کن و تصفیه آب به همت خیرین در اختیار شهروندان خوزستانی قرار خواهد گرفت.»

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حل چالش بحران کم‌آبی در خوزستان 

این مقام مسئول در جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: «انتقال آب با تانکر به خوزستان، امروز یک راهکار کوتاه‌مدت بوده و ما به‌دنبال این هستیم تا دستگاه‌های تصفیه آب در ابعاد بزرگ در این استان مستقر کرده تا در بلندمدت نیز مردم روستاهای استان خوزستان با مشکل آب مواجه نشوند. پیگیری تأمین این دستگاه‌ها برای استان خوزستان از امروز آغاز شده و با جدیت پیگیری می‌شود.»

خدادادی ادامه داد: «از سوی دیگر با شرکت‌های دانش‌بنیان استان خوزستان نیز قراردادهایی منعقد شده و تاکنون ۷۲ هزار لیتر آب شرب بهداشتی به‌واسطه قراردادی که با این شرکت‌ها منعقد شد در اختیار مردم خوزستان قرار گرفت که علاوه بر کمرنگ کردن مشکل تأمین آب شرب مردم، کمک به‌سزایی به رونق کار این شرکت‌ها و برطرف کردن قسمتی از مشکل بیکاری کرد.»

آغاز به کار خانه هلال سردار سلیمانی

مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان در پایان اظهار کرد: «امروز خانه هلال سردار سلیمانی در شهرستان شادگان کار کمک‌رسانی را آغاز کرده و منابع آب سالم در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. از ظرفیت خانه‌های هلال در راستای بررسی مشکلات مردم و نیازسنجی نیز استفاده می‌شود تا به صورت دقیق خدمات به مردم ارایه شود. ما در کنار ارتش که لوله‌کشی و انتقال آب به‌وسیله تانکر را انجام می‌دهد نیز در حال خدمت‌رسانی هستیم و هم‌افزایی خوبی در استان خوزستان به‌وجود آمده تا مشکلات مردم به‌سرعت حل شود.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.