کیوسک 24 جولای

المپیک در سکوت

صفحات نخست بسیاری از روزنامه‌های دنیا روز شنبه می‌گفت المپیک 2020 توکیو آغاز شد، در سکوت و بی‌همراه.

دیلی‌تلگراف

«پاداش برای خرید سالم با هدف مبارزه با چاقی» تیتر گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. به گزارش این روزنامه، برای تشویق خانواده‌ها به روی آوردن به غذای سالم و ورزش برای مقابله با بحران چاقی برنامه پاداش طراحی خواهد شد. هزینه‌های سوپرمارکت مردم از طریق برنامه‌ای کنترل می‌شود و به کسانی که میوه و سبزیجات بیشتری می‌خرند، پاداش تعلق می‌گیرد.

این روزنامه می‌افزاید همچنین افراد می‌توانند با شرکت در رویدادهای سازمان‌یافته، فعالیت‌های ورزشی خود را افزایش دهند و امتیاز کسب کنند.

در صفحات نخست بسیاری از روزنامه‌های انگلیسی تصاویر رنگارنگی از مراسم افتتاحیه المپیک توکیو به چشم می‌خورد. دیلی‌تلگراف مشعل المپیک را در دست ستاره تنیس ژاپنی«بسیار خاص» توصیف می‌کند با آوردن عنوان«زنده نگه‌داشتن شعله المپیک مثل هیچ‌کس دیگر» در بالای تصویر نائومی اوساکا، تنیسور قهرمان ژاپنی. اوساکا در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو مشعل اصلی المپیک را روشن کرد.

(دلیل رسیدن مشعل به اوساکا، ورود این ورزشکار به مسابقات بعد از سپری‌کردن روزهایی دشوار بود. او ماه ژوئن در مسابقات اوپن فرانسه حضور نداشت و یک ماه بعد از مسابقات تنیس ویمبلدون کنار کشید. اوساکا در آن مقطع افسردگی را دلیل تمایل نداشتن به شرکت در این دو مسابقه اعلام  کرد. حالا مشکلات او برطرف و موفق به حضور در رقابت‌های المپیک شده است.)صفحه اول دیلی‌تلگراف

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با این توضیح همراه است: «حضور در مراسم افتتاح بازی‌های المپیک توکیو 2020 به کمتر از یک‌هزار شخص عالی‌رتبه و سایر میهمانان محدود شد، در استادیومی که 68 هزار نفر ظرفیت دارد.»

«مشاوران بایدن پیش‌بینی می‌کنند تقویت‌کننده‌ لازم است» تیترِ گزارشی است که گفته «مطالعات نشان می‌دهد واکسن‌ها به مرور زمان ضعیف شده‌اند. مقامات بهداشتی دولت بایدن می‌گویند حتی با ادامه تحقیقات درباره میزان ماندگاری تأثیر واکسن‌های کرونا، جمعیت‌های آسیب‌پذیر به دوزهای تقویت‌کننده نیاز دارند».

«در مراسم دفن رئیس‌جمهوری هائیتی، معترضان اِلیت‌ها را مقصر قتل دانستند» عنوان گزارشی است از ناآرامی‌ها در مراسم تدفین جونیل مویس، رئیس‌جمهوری هائیتی، که هفتم جولای در خانه‌اش در پورتو پرنس، پایتخت، ترور شد. این روزنامه گفته وقتی لئون چارلز، رئیس پلیس ملی هائیتی، وارد شد، جمعیت اطراف او فریاد نارضایتی سر دادند.

(به‌دنبال تیراندازی در مراسم تدفین رئیس‌جمهوری هائیتی، در روز جمعه، مقامات آمریکا و سازمان ملل این مراسم را ترک کردند.)صفحه اول نیویورک‌تایمز

واشینگتن‌پست

تصویر اصلی واشینگتن‌پست نائومی اوساکا، فوق ستاره تنیس را مشعل به‌دست در افتتاح المپیک 2020 توکیو نشان می‌دهد با تیترِ «سفری بی‌یار در توکیو آغاز می‌شود» که از شروع المپیک بی‌تماشاگر حکایت دارد.

این گزارش گفته «ژاپن در مراسم افتتاحیه خلوت، به زور لبخند می‌زند، اما شادی المپیک اندک است.»

«واکسن‌گریزان زیر فشار» تیتر گزارشی در صفحه نخست است که درباره استیصال واکسن‌زده‌ها در برابر آنانی گفته که از تزریق واکسن در ایالات متحده امتناع می‌کنند.

گزارش می‌گوید هفت ماه پس از تزریق نخستین دوزهای واکسن کرونا، آمریکایی‌های واکسینه‌شده -از جمله در دولت، بازرگانی و سران بهداشت- در برابر ده‌ها میلیون نفر که هنوز از دریافت واکسن خودداری می‌کنند، خود و جامعه را به خطر می‌اندازند و باعث گسترش ویروس می‌شون، مستأصلند.واشینگتن‌پست

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.